Advies dresswatchs

Die two tone configuratie op leer inderdaad iets minder, maar het is nog steeds (ook qua formaat) best wel een sportief horloge. Ik vind de stalen GM met witte wijzerplaat chiquer, maar toch ook moderner dan deze hierboven als je die als dresshorloge zou willen dragen.

Zelf heb ik hem in het blauw (ook top), maar dat zou ik ook niet als dresshorloge kiezen. Wel als allrounder, maar dat geldt eigenlijk ook voor de witte.

1 like

Lume, datum. De Globemaster is volgens strikte termen een sporthorloge.

Dit is een dresswatch:

2 likes

Deze calatrava is heel erg mooi.

1 like

Thanks!

Het is voor mij wel duidelijk dat het een sportieve dresser moet zijn.
Van het bovenstaande wordt ik niet direct warm.

Rolex DJ vind ik bijvoorbeeld ook erg mooi, alleen ben ik hier nog niet aan toe persoonlijk, vraag mij niet waarom :slight_smile:

1 like

De Globemaster is top; vraag maar aan @Cash. De Aqua Terra is een inbetweener waar ik niet veel van snap.

1 like

Deze dus:

Klaar. :sunglasses:

Haha, was het maar zo makkelijk, ik ben echt een twijfelaar.
Geen zin meer om horloges te flipperen, als er 1 komt moet het een wel overwogen keuze zijn :slight_smile:

In het blauw is de AT niet zo heel mooi voor het doel.

1 like

Dit dus. Elke keer ik een Aqua Terra zie, denk ik: ach ja waarom niet? En dan kijk ik wat beter en begint een en ander mij toch te storen.

Die wijzers bijvoorbeeld. Een pijl als minutenwijzer en secondenwijzer, en dan een geamputeerde wijzer om de uren aan te geven. Of die scherpe, puntige indexen, die 05, 10, … in de track. En die dial. Als ik houten planken wil zien, kijk ik wel naar de vloer.

U leest het, ik heb absoluut niks met de Aqua Terra. Smaken verschillen, en gelukkig maar. Voor mij is de Globemaster dan toch een strakker geheel, en neigt ook meer naar de geklede kant op.

4 likes

Het zou mijn keus wel zijn. Ik ben geen fan van two-tone, hoewel ik die Globemaster uit jouw polletje nog wel zou dragen … later is ik oud ben. :wink:

Overigens lees ik je twijfel over een Speedmaster.
Voor mij is dat een soort van eindplaatje, ‘onze’ Seamaster … zonder NATO :wink: én een Speedmaster in zijn meest pure vorm, de Hesalite uitvoering. De nieuwe. Daarna? Niks meer te wensen.

5 likes

De Speedmaster komt er vast nog wel, het is jammer dat de mooiste modellen zo groot zijn, 44,5mm dat gaat niet helemaal goed om mijn pols van 17,5cm.

1 like

Is er maar één, de ‘simpele’ Hesalite met 1861 uurwerk. Op staal! :rofl:
Enne die draagt kleiner dan je Seamaster.

Daar heb je ook helemaal gelijk in.

De AT en de Globemaster verschillen enorm qua looks.
Wat mij dan weer tegen spreekt bij de AT is dat er 250 verschillende modellen zijn, uiteraard ook een Omega dingetje :slight_smile:

1 like

Hesalite heb ik al gehad, was er niet echt kapot van!
van de standaard maat alleen de Tuesday aantrekkelijk.

1 like

Globemaster zonder een seconde na te denken.

Gewoon prachtig :heart_eyes::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ik zou voor de GM gaan. Wel een kleine bias omdat ik er zelf een heb.

Goede vriend van me zag de mijne en had een week later ook een GM gekocht. Als zijn eerste horloge :smile: Dat zegt wel wat over de overtuigingskracht van dit model denk ik. :wink:

Ik zou persoonlijk alleen niet voor de 2 tone gaan met witte plaat. Dan vind ik het een beetje een ouwelullending.

Hier, wat argumenten ter ondersteuning van mijn tip:

5 likes

Dank voor je input!
Mijn vrouw vind de 2tone ook een ouwe lullen horloge :smile:.

Ik ga er nog een weekendje overna denken op het
Moment ligt de voorkeur wel bij de globemaster.
Alleen qua kleurstelling…

De Aqua ligt toch te dicht bij mijn huidige seamaster, ongeacht de kleurstelling.

1 like

Als je het bij Omega witl houden dan is de seamaster 1948 of de london 2012 editie met blauwe secondenwijzer veel meer een dress horloge.
Omega-Seamaster-1948-olympics 2012-39mm

foto credit omega

2 likes

ps de globemaster is het echt niet…:zipper_mouth_face:

Waarom staan daar onder het logo nog 4 lijnen tekst? Zo jammer. Ook nog in verschillende fonts. Maakt het net een boek. 2 was meer dan genoeg. :no_mouth: