Omega Aqua Terra / CoAxial 8900

Ik heb m ook eens gepast: prachtig horloge! Daarnaast vind ik de rubber banden van Omega super qua comfort en draagbaarheid. Destijds ook icm mijn Planet Ocean.

Er staat overigens een nieuwe bij William.

1 like

Supermooi. Ik ben alleen niet gek op de glimmende schakels in de stalen band (ik heb een voorkeur voor stalen banden). Als er een versie komt met een geborstelde band, dan weet ik niet of ik me kan inhouden :thinking:

1 like

Gezien thnx!
Maar online veel goedkoper te vinden :wink:

1 like

Zou de geborstelde band van het oude model misschien passen?

De Aqua Terra Skyfall (blauw) heeft wel die geborstelde band inplaats van de glimmende schakels :slight_smile:
Maar dat is wel het oudere model inplaats van de nieuwe zoals in dit topic.

1 like

Volgens mij ook 2 veertonnen als ik mij kan herinneren

2 likes

Ik vond het op de foto’s altijd een prachtig horloge, heb de 41 mm gepast op staal en ik was eerlijk gezegd minder enthousiast dan gehoopt.

2 likes

Ik heb ooit een Aqua Terra gehad…
Nog spijt dat ik hem heb weggedaan.
Maar tot de dag van vandaag er niet een teruggekocht :thinking:

1 like

Dat heb ik de dus ook. Ik vind het staal erg goedkoop ogen en het horloge minder fijn afgewerkt. Op foto’s denk ik altijd WOW en als ik er een om probeer… dan klikt het niet. Zo jammer.

2 likes

Precies dit inderdaad

1 like

Sinds begin dit jaar in het bezit van een een Omega Seamaster Aqua Terra 41mm. Persoonlijk ben ik nog steeds erg blij met mijn keuze. Afwerking prima, uuurwerk perfect. De rubberen band draagt echt geweldig en is mooi afgewerkt. Tip: ga altijd langs bij een AD en probeer het horloge eens, ook de verschillende afmetingen proberen

8 likes

Mooi!!!
En bedankt voor de input.
Dit is toch de blauwe variant en niet de ‘slate’ blue variant?
Waarom ben je voor deze gegaan?
Ik persoonlijk vind die volledig blauwe secondenwijzer wel een mooi detail.

1 like

Voor zover ik lees 1 veerton van 55u, terwijl de 8900 60u haalt met 2. Voor wat het waard is :blush:

@BvB1 prachtig!

1 like

Dit is inderdaad de blauwe variant. Er is een baby blauwe variant, maar die is niet mooi. Waarom dit model? Ik heb inmiddels al een flinke collectie opgebouwd van verschillende merken (Rolex, Omega, Breitling). Over het algemeen allemaal zwarte wijzerplaten. Ik wilde weer eens iets anders. Vooral het model (wijzerplaat en rubberen band) en de kleur spraken mij erg aan.

3 likes

Klopt, dat oudere model vind ik ook geweldig maar het is zo goed als onmogelijk om daar nog aan te komen. Maar een versie daarvan op basis van het nieuwe model zou voor mij onweerstaanbaar zijn :heart_eyes:

1 like

imagehttps://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/8/5/e8541af0762cfdda4e647ef9972233b78873fc93.jpeg

Ik heb een Constellation Globemaster met dit uurwerk. Loopt bij mij mega accuraat, na 3 maanden in de watchwinder <1 minuut afwijking

1 like

Overigens is deze Aqua Terra heel mooi!

1 like

Ik ben er ook voor aan het kijken,

Nu ik de foto’s van jou weer zie wil ik er z.s.m. een haha.

Wil het horloge wel eerst om mijn pols zien… moeilijk deze tijd…

1 like

Ook mooi in het zwart :ok_hand:t2:

4 likes

Prachtig, strak en ook klassiek model!

2 likes