Omega Aqua Terra / CoAxial 8900

Iemand ervaring met de Omega Aqua Terra met rubberen band icm met het CoAxial 8900 uurwerk?
Schitterend op de foto’s, maar hoe is het draagcomfort en het uurwerk?

Ik ben niet bang voor de 41mm. Ik heb platte polsen en een omtrek van 18,5 cm

31 likes

Geen ervaring mee, maar manmanman wat is 'ie mooi!

4 likes

Mijn ervaring beperkt zich tot het passen in de winkel, waarop mijn hart een slag oversloeg!
Het is een geweldig exemplaar als je het mij vraagt.
Mijn indruk is dat’ie heerlijk aanvoelde en optisch af was.

3 likes

+1 … wow! :heart_eyes:

1 like

Volgens mij zit dit uurwerk toch ook in de nieuwe globemaster?

8 likes

Uurwerk is fantastisch. Mijn Omega’s lopen spot on in alle omstandigheden.

1 like

Geweldig horloge!

1 like

Mijn broer heeft deze nu een maand. Ziet er goed uit en loopt uitstekend.

1 like

Maar die bandaanzet…

3 likes

Hate it or love it!
Ik kan het wel steeds meer waarderen en durf ervoor uit te komen dat ik het mooi en ‘speels’ vind.

Het ‘stalen’ gedeelte is overigens een los onderdeel van de band, dus je kunt er ook een stalen of leren band aan zetten.

Ook het 8900 kaliber?
Velen preferen volgens mij het 8500 uurwerk.

Geen ervaring mee, maar de omega ziet er top uit. Een van mijn droomhorloges.

1 like

Hier ook.
Mijn huidige 8800 zit op gemiddeld +0,3/dag.

1 like

8900 is hetzelfde uurwerk als de 8500(G) behalve dat 8900 een master chronometer is, dus dat zit wel goed :blush: deze heeft een apart verstelbare uurwijzer. De 8800 is een ander uurwerk, wel met dezelfde technologie maar traditioneel 1 veerton en quickset date.

Ik denk dat je met die uurwerken niet kan missen hoe dan ook… top ding die AT, jammer dat ie op staal PCL’s heeft. Rubber is wel mooi!

2 likes

Ik heb een 8500 en een 8804 en recentelijk een 8806 weggedaan. Iets andere uurwerken, maar gerelateerd. Allemaal liepen ze erg goed. Naar zijn mening zijn de moderne Omega en Rolex uurwerken De meest betrouwbare en precieze die er zijn.

4 likes

Heb de RIO 2016. Super horloge. Exact zoals iedereen hierboven zegt. Met rubber bandje alleen geen ervaring.

1 like

Daar de Rolex sub uurwerken de ‘werkpaarden‘ zijn is dit mogelijk meer verfijnd.
Ik ga er eens even hard over denken.

Als er nog mensen zijn die wat over het rubbertje kunnen zeggen :+1:t2:

Heb ze op de nieuwe smp300 gevoeld en waren mega soepel en comfortabel. Persoonlijk had t rubber wat dikker gemogen. Ik vond ze ivt de horloges wat iel.

1 like

Erg mooi horloge en een super strak uurwerk om te zien.

Klopt het dat deze uurwerken in de basis gebaseerd zijn op een normale ETA? Of waren dat alleen de oudere Co-axialen?

1 like

Prachtig model, het is een goede keuze. Zeer mooi horloge maar je moet nog wel even kijken met de diameter van je pols … Ik raad nog steeds aan om het horloge te proberen voordat je het koopt, om niet de verkeerde beslissing te nemen…