Advies gevraagd beschadiging nieuw horloge, Chrono24 -> Verkoper dreigt met 'legal assistance'

Vandaag hoopte ik met gepaste trots een NA topic aan te maken maar helaas loopt het anders.

Na het topic over suggesties:

Kreeg ik de suggestie om bij Davosa te kijken, hier bleek al snel een winnaar te zitten namelijk ref: 161.509.20

Horloge heb ik vorige zaterdag besteld bij een Duitse juwelier via Chrono24, met trusted checkout. Vandaag kwam het horloge binnen en bij het uitpakken bleek er een beschadiging op de ‘pip’ (zo heet dat toch) te zitten, dusdanig erg dat het voor mij onacceptabel is.

(het lijkt net of deze heel hard is ingedrukt, de doos vertoont geen schade van vervoer)

Ik vind het horloge en het model erg mooi, alleen die schade… graag houd ik deze maar dan wel in ongeschadigde conditie. Er stand immers NIKS in de advertetie over schade en de foto was blijkbaar een ander horloge met daarover hun logo.

Graag wil ik een nieuwe bezel insert ontvangen en lokaal laten maken aangezien terugsturen ect snel gaat oplopen (Aangenomen dat dit voor mij rekening zou zijn)

Dit is de eerste keer dat ik via Chrono24 wat koop, hoe moet ik handelen om het gewenste resultaat te krijgen?

3 likes

Had je al contact gehad met de verkopende partij? Zou ik toch als eerste doen.

Nog niet,wilde graag eerst advies inwinnen hier op het forum aangezien ik vrij nieuw ben met deze hobby en dit de eerste aankoop is via Chrono24

Heb je dat plastic er inmiddels al af? Hoe kun je e.e.a. beoordelen als dat er nog op zit? Kan visuele vertekening zijn.

Het dit eraf gehad en toen viel het op, hierna meteen weer ingepakt om zo veilig mogelijk te houden.

Ik zal even een foto plaatsen zonder plastic

:thumbsup:

Zou ik toch eerst maar doen. Lijkt mij zonde om dit te laten maken, terug ermee en nieuwe.

@Rolopalooza Weet jij (of iemand anders) hoe het met verzendkosten en de terugbetaling zit? Het lijkt mij best zuur als ik het horloge niet wil door beschadiging en dan voor alle kosten moet opdraaien. (heen, terug, heen) toch 20 euro per keer…

Lijkt alsof de pip zelf onbeschadigd is, maar de lak er omheen wat slordig is afgewerkt…

Je geeft aan dat het een Duitse juwelier betreft. Een professionele partij zal dit voor zijn rekening netjes dienen op te lossen. Je moet hem dus wel de kans geven het op te lossen. Vervolgens dient hij jou kostenneutraal of een nieuwe te sturen, of deze netjes te repareren.

Succes!

@PeterLC Op de foto lijkt het hier inderdaad op. Echter hoe dichter je bij de wijzerplaat komt hoe dieper de pip in de bezel insert ligt. (of juist zelfde hoogte, de bezel gaat natuurlijk lichtelijk omhoog)

@Richard1973 Ik denk dat ik de verkoper op de hoogte ga stellen van het probleem en zijn voorstel ga afwachten.

Ik houd jullie op de hoogte.

En heren, bedankt voor de snelle reacties.

3 likes

welke leverancier is dit?

Ik stuur je even een PB, verkoper heeft immers niet kunnen reageren op mijn constatering. Wil daarom de naam nog even onder de rader houden.

4 likes

Als ik goed gelezen heb, gaat het om een ceramische bezel. Indrukken gaat dan niet lukken, dan breekt deze.
Mooie klok en zal vast goed komen :sunglasses:

Ik zou m terug sturen en refund vragen. Kan via chrono24 vrij makkelijk volgens mij, daar is die checkout immers voor. Dat een seller niet de moeite neemt om fotos te maken van t horloge is nooit een goed teken.

In iedergeval succes met de afhandeling :+1:

Ik heb al een reactie, helaas niet geheel waar ik op gehoopt had.

Ze bieden een van de volgende dingen aan.

-Klagen bij Davosa zelf (doen zij dan zeggen ze)
-Terugsturen

Nu had ik op reparatie of vervaging gehoopt aangeziet dit het model is was ik graag wil.
Buiten dat zit ik dan weer met verzendkosten en dat chrono24 alleen de Prijs van item vergoed.

Sommetje:
30,- Trusted Checkout kosten
20,30 Verzendkosten naar mij
13 a 15 Terug naar hun.

Kost mij dus 63 a 65 euro voor een horloge wat ik wel graag wil hebben maar niet met de beschadiging die niet werd gemeld…

Voor mij is dat nog een zaterdag werken op het bijbaantje naast de studie en extra zuur dus…

Zou ik niet mee akkoord gaan. Terugsturen op hun kosten.

1 like

wellicht ook contact opnemen met support van Chrono24

Ik zou stellen dat zij de retourkosten op zich nemen, het herstellen en op hun kosten het exemplaar weer naar jou sturen.

2 likes

Je kan ook altijd even contact opnemen met Davosa natuurlijk, maar ik denk dat je normaal gesproken kunt vergeten dat ze alleen het onderdeel opsturen en het bij jouw juwelier op de hoek laten maken. Die vakman kennen ze immers niet.

Edit-retour zenden op hun kosten is natuurlijk wel te regelen.

1 like