Advies gevraagd beschadiging nieuw horloge, Chrono24 -> Verkoper dreigt met 'legal assistance'

Ik denk dat ze het bij Chrono24 wel serieus oppakken, zeker als er meerdere klachten komen. Ze hebben daar vaker louche handelaren eraf gehaald.

Chrono24 erkent de klacht niet en geeft de verkoper gelijk,ook is de beoordeling op chrono24 verwijderd.

Vlak hierna reageert de verkoper op facebook… zie bovenstaande link en pak een bakje popcorn erbij…

Wat een k*tkerel.

1 like

Je staat volledig in je recht om een negatieve beoordeling achter te laten.

Ik vraag me alleen af waarom je niet even teruggekoppeld hebt naar de juwelier dat je zijn aanbod afsloeg en het direct met het horlogemerk op ging lossen en of hij wellicht de verzendkosten zou kunnen vergoeden.

Nu heb je de juwelier een bericht gestuurd dat er iets niet goed is en vervolgens niets meer laten horen omdat je zijn oplossingen niet zag zitten. dat had je ook kunnen vertellen en van daaruit verder praten.

Even los van het feit dat dreigen met advocaten natuurlijk idioot is.

2 likes

Er is op Uhrforum wel een draadje over zijn werkwijze met garantie. Als grijze handelaar moet zich dat ook vertalen in een lagere prijs dan bij een AD.
Hij had dat bij aanschaf duidelijk moeten maken. Daarnaast had hij de schade gezien moeten hebben en moeten vermelden. Ik heb geen facebook dus kan zijn reacties niet lezen. Dreigen met juridische stappen is belachelijk.
Hier een draadje over Grijze handel vs AD:

Hier de draad op Uhrforum:
https://uhrforum.de/uhren-miquel-t18334

Mooi dat Davosa het probleem opgelost heeft, en nog snel ook.

1 like

Wat een stakker…

1 like

Chrono24 ziet haar inkomsten liever niet verdwijnen, dus objectiviteit van die kant twijfel ik aan.

En les 1 in online klantenservice: nooit in het openbaar met je klant in discussie gaan, iedereen leest mee.

Tip: zet er ook even in wat terugsturen je gekost zou hebben. Dan weet iedereen wat dat kost.

Klopt, had ik voor de netheid moeten doen echter was ik even klaar met die man. (zie onderstaand)

Ik zag zijn oplossingen niet zitten, hierop heb ik meerdere suggesties gedaan waarvoor het voor mij ook opgelost zou zijn. Echter zei hij hierop nee. En met die nee was alles eigenlijk wel gezegd. Daarna ben ik naar Davosa en de rest van het verhaal is bekend.

Zijn foto klopt niet met het feitelijke horloge.
Er is niet een snelle CQ gedaan door hem.
Reparatie of omruil niet mogelijk.

Die dingen bij elkaar had ik het wel gehad met hem. Toegegeven dat het netter was geweest terug te koppelen naar hem.

1 like

Ok, ik wist niet dat je daarna nog suggesties had gedaan.
In de replies op zijn facebook pagina stond dat je 1 mail had gestuurd en vervolgens niet meer had gereageerd nadat hij een mail had teruggestuurd. Vandaar mijn bericht.

Maar ik geloof uiteraard jouw verhaal en niet dat van die juwelier die nogal vervelend overkomt.

1 like

Hij verdraait graag feiten.

Hij zegt ook op facebook dat ik ‘insult’. Waar… ik heb geen idee waar dat zou moeten zijn…

Ook zegt hij dat hij meteen had aangeboden een recalll naar fabrikant te doen. Hij bood alleen een klacht aan.

Achja, in de toekomst ga ik met een grote boog om meneer heen.

1 like

ZEKER doen !

1 like

Idd bij Miguel Smuck wegblijven als ik dat zo lees. Je hebt de communicatie met die “meneer” wel bewaard neem ik aan? Just in case.

Wat een treurig bedrijf maar fijn dat je het horloge nu in goede staat kunt dragen!
Heb je recensie ff geliked op fb zou eigenlijk massaal moeten gebeuren… :wink:

1 like

Daar heb ik Rob voor…

1 like

Bizarre gang van zaken!
Ook niet verwacht van Chrono24 dat ze reviews weghalen.

1 like

:wink:

1 like

Alles bewaard. Zelfs de pagina van chrono24 opgeslagen. :wink:

1 like

Haha…indeed :slight_smile:

Heerlijk,
ik weet 't antwoord van de kantonrechter nou al…

graag …
doendoendoen…
smullen wordt dat
een verkopertje wat alle consumentenrechten naast zich neerlegt.
en daarna stuur je hem even een factuurtje wegens smaad en gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten.

btw
is dat micheal sonwald?
SAR Creative Marketing AG
38, rue de Luxembourg
L-6450 Echternach

dan ben ik zojuist door het oog van de naald gekropen
ik had een klokje bij hem besteld via amazon en dat ging fout met mijn creditcard die ik blijkbaar niet goed had opgegeven…