Adviesvraag; hoe bouw je een collectie het beste op?

Wat voor mij (tot nu toe) heeft gewerkt is vooral veel proberen en veel genieten. Uiteindelijk kom je erachter wat je echte smaak is en wat je het beste staat (dat moet je ook niet onderschatten). Als je eenmaal weet wat je wilt hebben - en dat is ook haalbaar - dan moet je er gewoon voor gaan. In mijn ervaring werken tijdelijke warmhoudertjes niet voor de horlogeliefhebber; die weet vaak wat die wil.

Veel succes en geniet er vooral van! Ik kan horloges die in de James Bond-films voorkomen absoluut aanraden. Ik heb het ook van mijn vader :sunglasses:

7 likes

Thematische collectie’s zijn gewoon leuk! Zo wil ik een collectie van TT datejusts hebben :wink:

1 like

Dat vind ik maar eentonig in plaats van twee tonig :wink:

12 likes

Ik vind het verstandig dat je dit advies vraagt, tenminste als je werkelijk een degelijke en door kenners gewaarde collectie wilt opbouwen.

Ikzelf (en ik vermoed velen met mij) koop gewoon wat ik leuk vind binnen budget, spaar eens wat of heb af- en toe een echt doel, zonder me overigens af te vragen of het bij de rest ‘past’. Ik koop nooit iets wat lijkt op wat ik al heb (misschien is dat eigenlijk ongemerkt ook een collectie, trouwens :grinning:)

2 likes

Ik zou bij de lastigste beginnen…

6 likes

Sja, dan moet ik denk ik toch weer loten van de staatsloterij kopen gok ik. Deze kost rond de 50k op chrono24. Dat terwijl je een horloge met hetzelfde uurwerk kan vinden op eBay voor rond de 3k.

Voor dit horloge is een HanDaVinci-achtige mod denk ik eerder waar ik mee eindig. Of misschien, durf ik het te zeggen, ja ik ga het zeggen, een replica…

3 likes

Ik wil hem liken, maar ik vind hem niet mooi genoeg, waarschijnlijk combi van slechte foto en te smalle/lelijke strap. :stuck_out_tongue:

Hoe bouw je een collectie het beste op?

Langzaam.

2 likes

Eigenlijk moet hij natuurlijk gewoon op leer… Op Youtube hebben ze een mooi filmpje met de meeste in beeld. Pas later droeg bond hem op een NATO.

2 likes

Getsie.

Use the force Harry. En je creativiteit. Mod dan een leuke Squale naar wat je wil. Of een echte Sub, die zijn ook niet onmodbaar.

Yep, much better!

https://www.christies.com/lotfinder/Lot/tommorow-never-dies-1997pierce-brosnan-5634742-details.aspx

1 like

Oei, dat was wel erg gaaf geweest… Helaas, bankrekening met kinderen enzo. Ik verwacht de echt dure horloges uberhaubt pas een voor een over enkele jaren te kunnen gaan kopen.

Wat zie jij als duur?

Gbp 10.625 in ieder geval!

Deze vind ik ook altijd leuk om te lezen. :sunglasses:

Wanneer heb je een verzameling

:beers:

Met een paar miljoen zou ik mij richten tot de club van 100 van dit forum en dan wordt het een collectie.
Met minder geld, kopen wat je leuk vindt, en het gewoon een verzameling noemen.:nerd_face:

Ik snap het verschil tussen “collectie” en “verzameling” niet zo goed.

1 like

Nou, stel, ik heb een DJ 16013 en gouden DJ 1601.

Dan heb ik een collectie. Maar geen verzameling, ik hoef niet elke DJ te hebben omdat er wijzerplaat variaties zijn of omdat het model van drie jaar ervoor een afgevlakt hoekje op de 7 van de datumschijf heeft staan. Als je dat wil begin je te verzamelen.

Of denk ik te simpel? Dat is vaak het geval :thinking:

1 like

Volgens mij zijn die woorden synoniemen.:smile:

1 like