Allemaal weer aan de Seiko... prijsplafond bereikt?

Onlangs zag ik een topic op het forum waarin gesteld werd dat de swatch group weer eta-uurwerken gaat leveren aan de kleinere niet gelieerde horlogemerken. Wellicht toch niet uit weelde;

Ook hier op het forum zie je vaak leuzen als “bang for the buck” en “prijs/kwaliteit” voorbijkomen. Ik herinner met nog goed enkele eerdere discussies. @dreski bijvoorbeeld met zijn topic.

Los van economische factoren, zou het prijsplafond dan toch langzaamaan bereikt zijn? Velen weten nog wat een Speedmaster en een Submariner kostte twee/drie jaar geleden…

Wat mij betreft is deze inderdaad bereikt. Met een generatie die eraan komt welke niets om holroges geeft ben ik echt klaar met dure Zwitsers.

2 likes

Ik zie net weer imeer interesse bij mensen voor ‘gewone’ horloges.
Ik denk ook dat het normaal is dat de meer gevestigde merken zich exclusief willen houden. Het aantal horlogemerken is enorm. En er zijn er maar een handvol merken die een echt bekende status hebben. En daar zal je meer dan ook voor moeten betalen. Er komen nog steeds meer (echt) rijken bij, en ook de de middenklasse blijft er op vooruitgaan (wereldwijd) dus om als ‘duur’ aanzien te worden, moeten de prijzen wel (meer dan de inflatie) omhoog.
Ik denk absoluut niet dat over een paar jaar die merken ineens de prijzen terug naar beneden zouden gaan aanpassen. Maar is maar mijn idee.

Ik geloof niet in een prijsplafond in dit geval. We zitten nog steeds in een crisis en de prijzen rijzen de pan uit. Als je wilt kopen zou ik hetjuist nu doen voordat de hele economie weer op volle koers is en er meerdere bubbels aankomen. Dus zaak om je boeltje op orde te hebben en over pakweg 5 jaar lekker incasseren.