Alpha Submariner

Datum begint idd om 23u te draaien, zou dit later moeten?
Overigens zaten de seikos en citizens die ik toen op het oog had wel ruim boven die 110€

Doen ze allemaal, zelfs een VC.

Ben jij happy met de Alpha?, dan zou ik me niet zo druk maken over meningen :wink:

Grappig automaatje wel voor €110… Toch?

3 likes

Voor 110,- kun je anders… nee laat ook maar, pas nog een ban gehad

5 likes

En dan zijn er ook nog mensen die het veelvoudige voor een steinhart neerleggen :joy:

2 likes

hahahaha stuur even een linkje dan :skull_crossbones:

Ik blijf het wel fascinerend vinden dat merken als Alpha wegkomen met een op uiterlijk exacte kopie van een merk als Rolex of andere merken waar ze nog een kopie van maken. Zelfs de naam komt overeen en dat mag dan kennelijk gewoon…

Het feit dat hij ‘maar’ EUR 110 kost is voor niets een excuus. Maakt hem echt niet beter, mooier of verantwoorder. Wat een lor.

So true

En ook weer oplevert bij verkoop :+1:
Voor deze drol krijg je mss nog E20 op de rommelmarkt :laughing:

wat een reacties weer …

tjonge jonge…

:thumbsdown:

Ik hoop dat de eigenaar veel plezier heeft van zijn Alpha.

12 likes

Ja ja
Het was eens een leuk forum.
Iedereen en bijna alles afkraken.
Kleine pikjes

4 likes

Inderdaad, ik schaam mij nogal voor mijn medeforumleden. Man koopt een horloge, denkt hierover na, plaatst zijn ervaringen en heel snobistisch HF komt weer uit de kast met zijn onzekerheid. So sad!

7 likes

Kloof: iets met elite en voetvolk :wink:

Het forum is niet altijd zo snobistisch geweest, maar dat was voor mijn tijd helaas:
http://www.horlogeforum.nl/t/alpha-submariner-style-inkoopaktie-nieuw/4578

1 like

Dit stukje heb ik vanochtend ook gevonden met de zoekfunctie.
Ik was een van de deelnemers die er een aantal gekocht heeft.
2 zijn er onvindbaar, er is er 1 die soms weigert te blijven lopen en de laatste heeft na 24 uur lopen een voorsprong genomen van 3 secondes op een nauwkeurig uurwerk van Zwitserse origine.
Al met al pak 'm beet 10 jaar plezier voor weinig.

1 like

Ja hoor, nog steeds geen spijt vd aankoop, zal binnenkort eens even de collectie verbreden met kwalitatief iets beters in de vorm van de Orient Bambino V3.

1 like

Voor €110 kan ik jou echt heel hard een buil op je hoofd laten vallen hoor :wink:

Jongens… wie lapt mee…?

Mij, haha, neen hoor. Nice try…

1 like

Veel plezier met dat ding nog, moge hij het langer volhouden dan verwacht. :slight_smile:

Ik maak me hier nooit populair mee, maar voor mij maakt het niet eens zo gek veel uit of een Chinees, Amerikaan, Duitser, Italiaan of Rolex zelf de zoveelste versie van een sub van de band laat rollen. Als mensen met een van die versies lol kunnen hebben moeten ze dat lekker zelf weten.

Is hier op het forum iemand is die voor 18.95 USD die Winner Automatic van AliExpress ooit in handen heeft gehad?

Maar @Thieuke, die vraag van jou, of dat allemaal maar mag… Je mag uiteraard het merk Rolex er niet op zetten, dan zit je in de vervalsingen. Maar in tegenstelling tot werken zoals Steamboat Willie vallen er op horloges geen copyrights aan te vragen. Dan nog mag je uiteindelijk verwachten dat zaken zoals boeken, muziek en films “public domain” worden, omdat bescherming nooit bedoeld was om eeuwigdurend te zijn.

Natuurlijk kun je patent aanvragen op bepaalde technieken of productieprocessen, maar dat zegt niets over de design taal. Bovendien zijn veel van de gebruikte design elementen een afgeleide van de ontwerpen en ideëen van Bob Maloubier die uiteindelijk ook door Blancpain geïntroduceerd werden, nog voor de Submariner er kwam.

Wel heeft Rolex in veel landen een Trademark of Handelsmerk op het woord Submariner, maar ook daar waren onregelmatigheden bij: Het woord Submariner betekent gewoon iemand die deel uitmaakt van de bemanning van een onderzeeboot, en dat bestond al jaren voor 1953. Je krijgt dus bij een aantal rechtbanken prior art discussies omdat Submariner gewoon een woord is.

Zo is er zelfs een Sub-Mariner superheld uit 1939:

4 likes