Als je er maar 1 mocht houden

Gaat er gelijk een kogel door mijn kop…


Wat kunnen mensen toch heerlijk neuzelen met dit soort “what if” topics
:grin:

1 like

Polo of pak, het kan allebei met deze Fliegerchrono
image

4 likes

Nie zo moeluk.
Hmm, of inruilen voor een pie pan. Toch wel moeluk :smiley:


p.s. die bovenste foto staat op mijn computer gewoon in landscape. De forumsoftware zit weer eens te kl…

5 likes

Mooi topic dat met enige regelmaat voorbij komt. Aangezien ik horloges leuk vind om heel uiteenlopende redenen, is het erg lastig en de hoeveelheid helpt ook niet echt.

Toch zal het dan mijn trouwe Explorer II met pinholes uit 2003 zijn. Low-profile, groot draagcomfort, praktisch en vind hem nog mooi ook. :wink:

15 likes

Eigenlijk de enige echt mooie Rolex (op een paar vintage modellen na) if you ask me…

Simpel; mijn Speedmaster. Die heeft de meeste emotionele waarde.

De Submariner.

Jij moet wel de meest “Die Hard” Bond-fan ever zijn lijkt me (snap je de woordspeling) :sunglasses::sunglasses::sunglasses:

1 like

Same! Alleen dan uit 2001 :grin:

Mijn enige horloge dat voor mij meer is als een ding.
Mijn vaders Omega.

9 likes

Ik zeg nu de 16710. Sportief, veelzijdig en met het wisselen van inserts telkens een ander horloge.

9 likes

Ik kan me je twijfel nog herinneren toen je deze kocht :grinning::+1:

Voor mij is om persoonlijke reden het deze overigens:

9 likes

:smiley::+1:

10 likes

Deze uiteraard…:wink:

8 likes

“Yippee-ki-yay, **********“:sunglasses:. Ik ben wel een grote fan, maar je hebt me toch 007-gekkies op deze aardbol, en dat level heb ik nog lang niet bereikt. Hopelijk bereik ik dat ook niet :joy:. Nee, ik ben gewoon opgegroeid met de Bond-films (onder andere) en was al klein jongetje al gefascineerd van zijn klokje en alles dat 007 ermee kon. Voor mij was het een logische stap om - toen ik eenmaal de middelen had - mijn eerste grail te bemachtigen. En welke grails ik ooit nog zou mogen bemachtigen, je eerste blijft wellicht de meest speciale…

2 likes

Jammer dat dat Omega circus uit de recente films weinig met James Bond te maken heeft. In de boeken en de oude films droeg hij altijd een Rolex.

Sinds de jaren 90 wordt de film gesponsord door allerhande merken als Sony, Ford, Omega, Heineken, Tom Ford en Sunspel en is het één groot product placement fest.

1 like

Momenteel nog steeds een One piece collectie


Ik wil graag naar een 3 tot 5 piece collectie gaan, maar gezien mijn wishlist zal dit een jaren plan worden.
Ik kan wel zeggen dat de 16610 toch wel moeilijk van de troon te stoten zal zijn voor me.
Tenzij ik een zakje geld vind en onmiddelijk mijn absolute grail de Rolex 6265 Big Red kan kopen😉

6 likes

Daar ben ik me absoluut bewust van. Fleming als bedenker van James Bond droeg een Rolex Explorer en hintte er in boeken op dat JB ook een zwarte Rolex had. Als kind was ik me echter totaal niet bewust van de marketing erachter. Ik vond (en vind) de horloges en Astons nog altijd cool. En de Seamaster die ik heb, heeft een geweldig design of het nu een 007-horloge is of niet. Het is meer een mooi extraatje.

3 likes

“make fists with your toes” :+1::+1:

1 like

Keuze uit m’n collectie:

Keuze o.b.v. haalbaar budget:

Keuze absolute grail:

8 likes