Anonimo

Waarom zou ik daar grapjes over maken? Was in de war met Bomberg die daar regelmatig voorbijkomt. Hebben soortgelijke modellen. Anonimo? Ken het niet, maar na het zien van de prijzen is het voor mij Anoni-no.

2 likes

Ongekend is onbemind in deze …
Anonimo maakt mooie uurwerken met een Sellita binnenwerk.
Had er 2 en enkel de DLC variant is gebleven.
Vooral de kroon op 12 trekt mij nog steeds aan :wink:

5 likes

1 x is nog niet echt regelmatig.

1 like

Grappig dat er hier zo oneerbiedig over Anonimo wordt gedaan. Paar keer een model van gehad, inderdaad opgezet door ex-werknemers van Panerai. Dat is met name terug te zien in dezelfde kwaliteit kasten. Zie het als een soort Tudor van Panerai, alleen dan indirect verbonden.

Mooi merk en zeker niet te schalen onder de simpele hommages. Verpakking en alles eromheen is ook top, marketing komt elke keer niet echt goed van de grond mijns inziens.

Vergelijking met Watch2day horloges is wat simpel.
Merk is overigens met goed zoeken wel vaak flink onder de adviesprijs te krijgen, maar reken nog zeker in de klasse 1000 tot 2000+ euro.

8 likes

Onbekend maakt onbemind.

Lees dit topic maar eens door zou ik zeggen

1 like

Had ik ook gelezen, maar is al weer zo’n 4 jaar geleden.

Je zou wel kunnen zeggen dat er geen animo voor is.

Laatste slechte grap van het topic, beloofd.

Timepiecebank in Antwerpen heeft er steeds wat van op voorraad…

Vandaar dat ik weet dat ze bestaan, verder nog nooit van gehoord.

Daarover zijn we niet unaniem.

2 likes

Gast…hoe grappig vond je dit zelf nu nog?

We missen @anon50762135 op het forum. Die kon dezelfde grap 10x maken maar bleef het steeds weer leuk.

2 likes

Ik heb begrepen van horen zeggen … de kastenbouwer van Panerai heeft deze eigen lijn opgezet. Echter hij zou inmiddels overleden zijn en heden zijn eigenaren zonder designer… maar goed dit heb ik ook maar gehoord.

1 like

Ik heb er twee gehad het zijn prachtige mooi afgewerkte horloges.
De Millemetri met bruine band is een eigen foto en de Militare Crono heb ik even moeten pikken van het internet daar heb ik geen foto meer van.

IMG_9134

2 likes

Ik heb de zwarte anonimo zulu time gelimiteerd tot 250 exemplaren. Mooi afgewerkt horloge alleen wel jammer dat de band die er op zit wat dik is wat in combinatie met de forse gesp niet al te prettig dragen is om een middelmaat pols. Andere band is natuurlijk ook lastig ivm de “uitsparing” van de band op de 6 uur.
Kortom even goed passen als je van plan bent er een aan te schaffen.

1 like

He joh, doet niet zo moeilijk

Het merk staat vermeld in watchboek 2020.

Zo is het.

1 like

This could be your lucky day

Deze heeft al een kleine afschrijving gehad :scream:

Jullie bijdragen zijn nu allemaal een tijdje geleden maar ik ben een grote fan van die Anonimo Firenze horloges!
Dus, een klein (!) verhaal over de geschiedenis, maar eerst twee van mijne 6 Anonimos:!

2 likes