Anonimo anonymous

Ben benieuwd welke Anonimo’s er nog bij de forum leden om de pols hangen of weer terug zijn gekomen. Heb diverse posts gelezen van diverse leden die hun Anonimo hebben verkocht en achteraf spijt hadden.

Hoop gedoe geweest met overnames en verhalen over onderdelen die er niet meer zouden zijn van de vorige modellen. Het probleem met de onderdelen schijnt er echter niet te zijn. Een huidige topman heeft aangegeven dat onderdelen gewoon leverbaar zijn en dat horloges ook gewoon geserviced kunnen worden.

Ik trap hierbij dus maar af met mijn recente aanwinst, zijnde een Anonimo Polluce 455 Magnum.

4 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Was Anonimo niet zo’n beetje de eerste die met een bronzen kast kwam ergens in 2005?

Ook grappig is het verhaal achter Anonimo (Panerai gaat naar Zwitserland…een aantal werknemers kunnen niet meeverhuizen en beginnen in het oude pand een eigen merk om de werkgelegenheid in Firense te waarborgen)

Das heel kort door de bocht maar toch. :smile:

4 likes

Is er al een Anonimo Only topic? Of bedoel je mijn incoming topic?

In het laatste geval, klopt maar ik was nu toch lekker bezig :smile:

Verhaal er achter vind ik best mooi. Jammer dat er geen designer in Italie achter is gebleven.

7 likes

Klopt als een bus.

Er is ook een mooi boek over Anonimo gemaakt in een gelimiteerde oplage van, ik meen, 800 stuks. Dit boek is lastig te vinden maar als het goed is, heb ik binnenkort een exemplaar.

1 like

Altijd wel.gekeken naar het merk, maar nooit iets van het merk gekocht, misschien ooit nog een keer, zodra er 24 of 26 mm banden op gaan trekt het al heel snel mijn aandacht.

2 likes

hier vind ik toch wel flink wat Panerai in terug …overigens wel heel gaaf.

Niet mijn pols helaas.

7 likes

Inderdaad.

Het leuke van dit merk is dat het gewoon goed in elkaar zit en goed oogt maar dat het geen merk is dat je regelmatig tegenkomt.

Zag dat Tom Cruise een Anonimo San Marco heeft. Dat vind ik dan wel weer leuk om te zien dat zo’n kerel die de duurste horloges kan betalen en ongetwijfeld ook wel heeft, toch ook een Anonimo draagt.

Ik ben wel een liefhebber. Ik heb er zelf wel geen, maar vind deze wel top.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet elk model mooi vind, de militare is niets voor mij.

2 likes

Een maatje heeft er maanden 1 gehad die hij aan de straatstenen niet kwijt kon en helaas verkocht voor een kleine 500 euro. Nu is diezelfde 10 jaar later wel flink wat waard .

Onderstaand een soortgelijke,maar weet niet exact de referentie,alleen dat de kroon op de 6 zat.

1 like

Deze vind ik zeker niet onaardig. Sellita SW200 erin.

gr, HJR

2 likes

Tuurlijk is er animo voor dit merk. Ben altijd al fan van hun militari chrono en zulu time. Ik ben meer gecharmeerd van hun horloges voor 2011. Misschien komt het door de gezinsuitbreiding😉. Ben ik het merk (en eigenlijk horloges) uit mijn oog verloren. ik moet best wel wennen aan het nieuwe ontwerp. De kroon op 4 uur en later op 12 uur. Associeer ik nog niet bij Anonimo. Misschien komt het nog.

2 likes

Ik kan dat Only niet meer zien of horen!!!

Wat een triestheid zeg…,

2 likes

Ach dat only kon makkelijk weggehaald worden

1 like

NUR !? MeisterSinger , Stowa , Junghans e.d ?? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

U vraagt, wij draaien :smile:

De only topics maken het voor geïnteresseerden voor een bepaald merk wel makkelijk om meer info en plaatjes te vinden en voor niet geïnteresseerden makkelijk om ze over te slaan.

4 likes

Ik overweeg om deze nog toe te voegen aan de collectie.

6 likes

Dat weet ik ook wel, maar het klinkt wel lekker in de titel van het topic.

De nieuwere modellen ben ik wat minder van gecharmeerd.

1 like