AnOrdain: een Schot met Zwitsers hart

Ja, in die plaat kan je wel ‘verdrinken’… :ok_hand:

1 like

Best wel mooi inderdaad. Veel nieuwe merken brengen weinig nieuws, maar dit is wel verfrissend. :+1:

2 likes

Met die kleur wordt het al een stuk leuker :+1:

Blijft een kwestie van smaak maar mijn smaak ligt meer bij de Schotse whisky…

1 like

Ik vind ze mooi! Blijft natuurlijk een whiskyland maar een volgende keer dat ik daar ben en ik doe tussendoor een stad aan staat deze genoteerd

1 like

Niet alleen de wijzerplaat, maar ook de font is geweldig. Die mag ook hier wel geplaatst worden:

2 likes

Leuk! AnOrdain is gewoon een geinig merk die simpele horloges maken met een kekke wijzerset. Ik zou, ondanks de leuke indices en wijzers, toch gaan voor het gepolijste model met een minute track, ook omdat horloges zonder minute track mij irriteren. Het feit dat je nauwelijks de tijd fatsoenlijk in kunt stellen is een probleem voor me.

Ook heb ik een tic dat wanneer de secondenwijzer op 12 staat, de minutenwijzer exact op een indice of minutenmarker moet staan. Dat is op een non-tracked dial gewoon niet te doen.

Maar evengoed: Leuk procede, leuk merk, wel aan de prijs, maar zeker het bekijken waard.

1 like

De kleuren en het ontwerp zij zeker tof, maar naast het ontbreken van de minute track zijn de wijzers te kort naar mijn smaak :stuck_out_tongue:.

Daar hebben ze wel over nagedacht hoor. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Deze nieuwe met bewerkte enamel dials vind ik erg mooi hoor!

6 likes

Oi… die groene :drooling_face:

1 like

Ik heb een zwak voor die blauwe :drooling_face:

1 like

Nu bestellen is uitlevering in februari…

Heel erg mooi, maar te duur om even te proberen.

Relatief. Die gasten bakken zelf in-house hun platen met oude technieken. Daarnaast kost het ze 10-12 uur om een horloge te assembleren. Ze maken maar een handvol horloges per week.

Dit is puur handwerk met een vleugje eeuwenoude ambacht. Kosten baten technisch zal er amper marge op zitten, dus de prijzen zijn helemaal niet gek.

4 likes

Nee, klopt. Prijzen zijn niet gek voor iets aparts, maar toch serieus geld (voor mijn knip dan)

2 likes

Meer dan 200 euro voor een horloge is zonder meer serieus geld. Voor een horloge. Maar hee, je bent horlogegekkie of niet. :upside_down_face:

1 like

Ik vind ze echt fantastisch, maar in deze tijd van het jaar maak ik de open haard aan met mijn spaargeld. Ik heb berekend dat dat net iets beter rendeert dan een AnOrdain kopen.

3 likes

Dacht dat ik m’n wensenlijstje voor 2021 klaar had…niet dus. Prachtige horloges en leuk verhaal van klein team dat alles zelf maakt!

1 like

Inderdaad, maar ik zie ze niet op de site of kijk ik verkeerd?