AnOrdain: een Schot met Zwitsers hart

Een overzeese horlogeverslaafde wees me onlangs op het merk anOrdain. Het merk heeft twee modellen, met verschillende kleuren emaille wijzerplaten. Heeft iemand deze al eens irl gezien en of in handen gehad?

Vind de modellen wel intrigerend (vooral model 2), maar niet genoeg om op de short list te komen (Mede gezien de prijs en het feit dat ik nog steeds in duikersfase zit).

Case diameter: 38mm
Lug to lug length: 46mm
Case depth: 11mm
Case finish: Polished, brushed case back
Strap width: 18mm
Dial: vitreous enamel on copper
Movement: Sellita SW-200 + Incabloc shock protection
Glass: Sapphire with 6 layers of anti-reflective coating
Hands: Steel hands, made in-house and Individually heat-treated to a ‘straw’ colour finish.
Case back: Solid screw-in
Waterproof: 5ATM
Warranty: 5 years

Case diameter: 36mm
Lug to lug length: 43mm
Case depth: 11mm
Case finish: Brushed
Strap width: 18mm
Dial: vitreous enamel on silver
Movement: Sellita SW-210-1 + Incabloc shock protection
Glass: Sapphire with 6 layers of anti-reflective coating
Hands: Custom-made Superluminova
Case back: Solid screw-in
Waterproof: 5ATM
Warranty: 5 years

Geen poll, maar ik ben wel benieuwd wat jullie van deze horloges vinden.

12 likes

Zou het graag met een donkerblauwe wijzerplaat zien. Dit is mij echt too green.

1 like

Blauw hebben ze ook, maar wellicht weer te blauw… :smirk:


1 like

Mooi spul hoor. Doet me een beetje denken aan Moser. Beetje een niche merk. Niet goedkoop microbrand met geweldige platen, ik volg hun IG al een tijdje.

2 likes

best wel twee mooie horloges :ok_hand:

De mijne is na een logeerpartij bij @Veblen gelukkig weer terug op het nest. Ik vind het een fantastisch horloge. De prijzen zijn wel omhoog geschoten nadat ik de mijne kocht, maar ik vind dat je nog steeds waar voor je geld krijgt. Misschien komt er bij mij ook nog weleens een Model 1. Of een fumé dial.

12 likes

Prachtige platen ! :star_struck:

8 likes

Iets van Moser meets Nomos/Bauhaus meets Art Deco

1 like

Ja, in die plaat kan je wel ‘verdrinken’… :ok_hand:

1 like

Best wel mooi inderdaad. Veel nieuwe merken brengen weinig nieuws, maar dit is wel verfrissend. :+1:

2 likes

Met die kleur wordt het al een stuk leuker :+1:

Blijft een kwestie van smaak maar mijn smaak ligt meer bij de Schotse whisky…

1 like

Ik vind ze mooi! Blijft natuurlijk een whiskyland maar een volgende keer dat ik daar ben en ik doe tussendoor een stad aan staat deze genoteerd

1 like

Niet alleen de wijzerplaat, maar ook de font is geweldig. Die mag ook hier wel geplaatst worden:

2 likes

Leuk! AnOrdain is gewoon een geinig merk die simpele horloges maken met een kekke wijzerset. Ik zou, ondanks de leuke indices en wijzers, toch gaan voor het gepolijste model met een minute track, ook omdat horloges zonder minute track mij irriteren. Het feit dat je nauwelijks de tijd fatsoenlijk in kunt stellen is een probleem voor me.

Ook heb ik een tic dat wanneer de secondenwijzer op 12 staat, de minutenwijzer exact op een indice of minutenmarker moet staan. Dat is op een non-tracked dial gewoon niet te doen.

Maar evengoed: Leuk procede, leuk merk, wel aan de prijs, maar zeker het bekijken waard.

1 like

De kleuren en het ontwerp zij zeker tof, maar naast het ontbreken van de minute track zijn de wijzers te kort naar mijn smaak :stuck_out_tongue:.

Daar hebben ze wel over nagedacht hoor. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Deze nieuwe met bewerkte enamel dials vind ik erg mooi hoor!

6 likes

Oi… die groene :drooling_face:

1 like

Ik heb een zwak voor die blauwe :drooling_face:

1 like