AS; “the making of” mijn tweede special, de AS “Edizione Maastricht”.

Soms word ik een beetje gek van mezelf; weer een nieuw idee…
Na de kennismaking met Guido van ErrediBi leerde ik Alessandro van AS kennen.
Net zoals bij RdB vond ik zijn manier van werken heel aantrekkelijk. Zoals ik al bij ErrediBi zei:”Als motorfanaat met een liefde voor zichtbare old-school techniek verpakt in een modern custom jasje trok me dit erg aan.”

De AS horloges zijn bruut en te groot voor m’n smalle pols. In eerste instantie vond ik ze zelfs niet zo mooi…
Intussen begon ik ook met “Zillawatch” als contactpersoon voor AS, naast ErrediBi (en later het Nederlandse WatchID).
Langzaam aan begon de vonk over te springen en hier in het Italiaanse Sibillini gebergte kwamen de ideeen en belde ik met Alessandro…
Eerst de originele “Big Ones”:

5 likes

Hoe kan ik deze nu liken,… het klinkt goed maar krijg er geen goed beeld van. :wink:

1 like

IIk was nog aan het typen naast het Italiaanse zwembad…
Ik heb nog een hele tijd getwijfeld toch zo’n grote dikke aan te schaffen:

image
De kleuren en het brons trokken, maar gelukkig kwam AS met een heel leuk, love it or hate it, asymmetrisch kleiner idee:
Lugloos en daarom makkelijker draagbaar voor mij!!

8 likes

Geweldig!

Mijn beste,

Ik zat net op je site te kijken.

In deze context is dit echt Louis van Gaal steenkolen Engels.

Verder ben ik benieuwd, wat is WatchID? Het klinkt wel hip.

5 likes

Het zijn wel echt instrumenten, maar daarom niet minder mooi.

Zou er weleens een paar in het echt willen zien. Met name ook leuk omdat de heren blijkbaar best wel iets willen doen qua aanpassingen in het design.

2 likes

https://www.watchid.nl/

2 likes

En natuurlijk bij “mij”: https://www.zillawatch.nl/watchid/
Ik had het btw al op steenkool-Engels na laten kijken… Bedankt @HanDavinci !!!

Alessandro renderde (bestaat dat zo🤔?) een vernieuwde versie met een betere afdichting:


Ik wilde een “Maastricht-Special”; we zijn nog aan het denken, komt het wapen/schild vóór en de tekst “Edizione Maastricht” in het midden achter? Of andersom?
Voor het wapen worden alleen lijntjes gebruikt, geen kleuren!image

1 like

JNog even samen gespeculeerd over rvs met bronzen bezel, maar dat wordt het níet!!
Mag best veel brons op!!!

Voor degenen die mijn custom motor kennen (we zijn nú samen in Monti Sibillini :hugs::hugs:); de wijzerplaat wordt mooi meloen-geel aka ral1028:


Deze kleur dial dus, met denkelijk onder het wapen van Maastricht:

Als dit allemaal gaat lukken moet wel wat de deur uit van die standaard horloges​:joy::joy::joy:!!

Er wordt toch wel een groot aantal grenzen overschreden in dit topic. Poeh.

9 likes

Sorry; als ik wat fout doe, even melden en dan kan ik het verwijderen of laten(?) verwijderen!!!

Haha nee joh je doet niets fout!

3 likes

OEn dan die sandwich wijzerplaten!!
Californian? Lekker ánders😱!!
Uurwerk is btw een 2824:
P

Het lugloze design van de kleine maakt het… Spannend!
Ik krijg snel een render van het ontwerp mét Maastricht-logo, secondewijzer en de 1028 dial!
Morgen weer een flinke bergwandeling en dan zien we weer verder, Bonne Notte!!
Prijs van de “Big One” ligt rond de €1500 en de “kleine” zal zo’n €1200 moeten opbrengen.
ls je geintereseerd bent… Er is een aanbieding van AS!!!

Lekker bezig Charles, :+1:ziet er robuust uit en top met die kleur geel :star_struck:

1 like

Nondeju wat een lelijke horloges.

Mijn smaak uiteraard.

13 likes

Tof horloge. Doet mij denken aan sommige Invicta modellen! :ok_hand:t2::+1:t2:

1 like

Mij ook.

8 likes

imageDie AS doen me heel erg denken aan een ander italiaans merk, namelijk Gruppo Ardito

1 like

INet met de motoren via een hele mooie route in Gulianova, B&B aangekomen btw!
Voor de liefhebbers heeft Alessandro trouwens een serietje voor een speciale prijs; geen €1500 maar €1200!! PB of Zillawatch voor meer info!
Intussen ga ik lekker aam het strand wachten op de render van mijn special!!


Er zijn “hier” heel veel Microbrands, Gruppo Ardito heeft idd eenzelfde stijl!

1 like

Je bent er wel een commercieel verhaal van aan het maken.

3 likes