Automaat 250 euro

Deze Drop is nog actief. 115,- o.a. voor de blauwe en een paar euro invoer en handling. Al met al way below budget

Orient gaat m toch niet worden.

Voor 250 euro ga je nieuw geen Zwiterse of Duitse automaten vinden
misschien een Junkers ofzo met een japans kaliber van Miyota…
is dan wel Made in Germany als je dat echt zo belangrijk vindt :man_shrugging:

Anders Seiko/Orient/Citizen
SKX007 lijkt me dan de beste optie omwille van hoe iconisch hij is geworden

Oja, en Orient niet onderschatten; ze maken echt mooie horloges (zoals mijn onderstaand exemplaar)
8facd1404920f9f4f5842bb28e3a1c0a54863cb0_1_690x388

3 likes

Juist daarom gewoon eens wat anders kopen! Iedereen heeft of wil dat ding al, meelopen kan altijd nog… :wink:

Want? Misschien is iets van informatie van wat de zoon leuk vindt wel handig. Hoe oud is hij bijvoorbeeld (ivbm het formaat).
Voor de eisen icm het budget valt er helaas weinig te kiezen, dus ergens moeten er consessies worden gedaan. De skx0013 is nog niet genoemd, deze is iets kleiner dan de 007.

1 like

Seiko is your best friend. SKX007 of SKX009, Turtle, Sumo, Samurai. Beter krijg je niet voor dat geld.

Zie uitgebreide review voor meer informatie:

Invicta pro diver

Haha dit :point_up:️niet dus. Invicta is niet ISO gecertificeerd en in alle opzichten inferieur aan Seiko of Citizen. :wink:
Een ander alternatief is de Citizen Ny0040 of 0080.

Maar eigenlijk is het een no brainer. Seiko SKX007 en dan later een Miltat Super 3D Oyster of Solid Jubilee band erop.

4 likes

Waarom denk je dat mensen dit vragen? Ik heb een zoon van 15 met polsen die te klein zijn voor een SKX007 maar perfect voor een SKX013. Maat is, behalve een aantal andere zaken, heel belangrijk. Zeker als je wilt dat hij hem ook gaat dragen. Als ik mijn zoon iets in zijn maag splits wat hij niet ziet zitten, wordt het niet gedragen hoor. Misschien wil hij ook niet iedere dag zijn horloge om en dan kan een automaat heel onhandig zijn.

Dus misschien is, afhankelijk van zijn leeftijd, een beetje meer overleg met je zoon wenselijk?

1 like

Jawel er zijn Invicta’s die wel gecertificeerd zijn. Heb er zelf 1 die dat is. :nerd_face:

Maar de pro diver die je voorstelde heeft dat niet…

Ik heb geen enkele voorgesteld :thinking::laughing:

:point_up:

Een Citizen is mijn advies.

1 like

Er zijn modellen die gecertificeerd zijn.

Dus…

Swatch sistem 51

  • Automaat
  • Zwitsers
  • Binnen budget
  • Veel leuke designs voor jongeren

Nadelen:

  • Geen reparatie mogelijk
  • Meeste zijn vrij groot
2 likes

Achja never mind :wave:

Maar goed dit is een leuk horloge voor een 14 jarige.

In dit geval niet gecertificeerd en meen dat het gewoon mineraalglas heeft. Verder leuk dingetje om mee te beginnen en een mooie prijs.

De SRPC37K1. Of de 35 op staal. :slight_smile:

240 ballen op eglobalcentral. Hoppa!

Trouwens: De Orients zijn ook cool. Een doodsimpele Ray of Mako II is niet te versmaden voor 200 Euro, op Seriouswatches.

5 likes

Mini Turtle is ook zeker een aanrader voor dat budget :sunglasses::+1:

2 likes