Mijn skx007, nieuw van juni dit jaar heeft kuren. Ik heb hem hooguit 8 keer gedragen. Bij enkele dagen geleden viel het me op dat hij niet meer goed liep. De kroon was niet goed dichtgeschroefd, even aangedraaid en hij liep weer. Verder niets gemerkt.
Vandaar als vanouds de datum en tijd goed gezet. Na ongeveer 2 minuten stopt hij met lopen. Even goed schudden en hij loopt weer 10 seconden en dan stopt hij weer. Etc.
Hij is niet gevallen, of andere gekkigheid. Wat kan er aan de hand zijn? Wat kan ik het beste doen? En wat kost dat eventueel? Garantie is geen optie denk ik, want hij komt van dit forum met een blanco garantiekaart. Help!
Wellicht kan de verkoper je vertellen waar hij 'm vandaan heeft. Kun je daar terecht voor reparatie.
Of het moet verre import zijn, dan is het wellicht goedkoper lokaal iemand te laten kijken (zoals monsterwatches)
Dank voor jullie antwoorden! Normaliter loopt het horloge na een minuut gewoon door. Daarbij was de gangreserve ook ruim een dag. Het horloge was van een gewaardeerd forumlid. Op de kaart staat een stempel van cw watches, dus ik vermoed grijze import.
Ik heb iets gelezen over mogelijk teveel spanning op een veer of iets dergelijks?
Geen idee nog, hij is gisteren aangekomen. Zodra ik wat weet zal ik het je laten weten. Maar dan is het natuurlijk nog maar de vraag of het probleem bij jou hetzelfde is
Nee dat doe ik nooit. Schijnt niet goed te zijn voor het uurwerk.
Ik heb hem nogmaals geprobeerd, en als ik de kroon niet helemaal vast schroef dan loopt hij als een zonnetje. Als ik deze geheel dicht schroef loopt hij ongeveer 8 seconden
Iets met de nokkenas of hoe dat ook heet?