Automatisch horloge + motor

Ik ben absoluut niet mans genoeg om Harley te rijden. Een neef van me heeft een sportster 883cc, en ik heb zelf op een road king door Florida getoerd, en ik word tureluurs van allebei die motoren. Niet alleen de koppeling hoor, maar ook de lage peg scrape, het gewicht en het geluid. :slight_smile:

Dus rijd ik op karakterloze Britten en Japanners rond, smooth en geruisloos als het even kan, met een beetje mazzel door de modder, giechelend als het kleine meisje wat ik diep van binnen ben. :+1:

Ik heb dat een paar jaar gedaan. Toen moest ik 'm weg gooien.

Or did you mean “Breng ons niet in verzoeking”? Hehehehe… Ik moest zo lachen, eerst een hele grote mond, en dan gewoon snoeihard fout vertalen, om het vervolgens op context te gooien. @youngwatchenthousiast, laat je niks aanpraten, dat zit wel snor met dat Engels van je.

Kostelijk! :rofl: :clap: :clap: :clap: :rofl:

3 likes

Met één hand aan het stuur op een hobbelweg lijkt me het risico op een kapotte automaat juist een stuk groter… en een kapot gezicht :rofl:.

4 likes

Wat een ahum, ûh ‘scherpe analyse’ en ook zo fijn dat je er zo’n plezier aan kan beleven. Toch nog een leuke avond. Kostelijk! :slight_smile:

Zonde. Serieus, zonde.

PS …

… als je mij dan toch even lollig de les wil lezen, doe het dan wel even correct. Het gebruikte “me” in “don’t tempt me” is enkelvoud. Ons?

1 like

Je weet wel. Ons, zoals dat in de oude tekst van het Onze Vader werd gebruikt. Ik dacht, laat ik er een bijbels tintje aan geven, zo op de Sabbatsavond.

Achteraf zeker. Toen voelde het goed. :slight_smile:

Allez, we moeten om onszelf kunnen lachen. :+1:

Haha… Fair point. :rofl:

I suggest you try… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Daar krijg je handigheid in met een HD😇
Ik draag overigens al mijn horloges (niet tegelijkertijd), nieuw, vintage, automaat etc. op mijn motor (Triumph Tiger en BMW K75)

2 likes

Mijn juf Duits was ongeveer de afleiding die jij hierboven zo beeldend weet te verwoorden. Man man, die Lehrerin war fabelhaft und supergei… echt een feestje voor de hormonen en toch heb ik het allemaal onthouden: Aus bei mit nach seit von zu, usw. Hoppa geslaagd. :wink:

Exact. Daar zijn horloges ook voor gemaakt, om ze te dragen. Niet om ze bij iedere scheet aan de kant te leggen. Oh oh, een beetje gebibber of een drupje water. Kan 't wel?

Dat is toch iets van deze tijd hoor, die onzekerheid in ons hoofd. Vroeger hoorde je er nooit iemand over en deed ook niemand zijn horloge af bij een hamerklusje of tijdens het brommeren, over niet geasfalteerde wegen. Men ging er gewoon van uit dat een uurwerk er tegen kon en in 99% van de gevallen was dat ook zo.

Als het nou een of ander gecompliceerd maanfasen perpetual dinges is, met heel veel extra radertjes, zoals bijvoorbeeld …

… dan kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je die thuis laat. Maar een Tudor BB of een Supje? Die kunnen er gewoon tegen hoor. Gaan met die banaan, ûh met die Harley.

Heb alleen automatische horloges en draag deze ook tijdens de motorritjes ,nooit geen problemen gehad .

ps. motor is te koop ( beetje sluikreclame ) ruil Tudor BB58 kan ook .

6 likes

Vandaar dat je foto niet wil laden. :rofl: :joy:

Oeps ...

1 like

Heb dit eens besproken met forumgenoot Tokes. Hi kreeg vaker horloges terug met los getrilde onderdelen, met name wijzers. Hij raadde me aan, mede omdat ik een 25 jaar oud hok rijd (dagelijks) om een digitaal horloge te dragen. Dus automaat schijnt niet zozeer een probleem te zijn, maar meer analoog in t algemeen… Naar bij het ene merk zitten de wijzers strakker dan bij het andere.

Ik ben zelf ook wel en motorrijder en draag zelden een automaat bij het motorrijden. Enerzijds zonde bij een klein valpartij’tje en anderzijds zijn de stoere/toolwatch automaten net te dik voor strakker motorkleding/handschoenen etc (Ik ga er van uit dat je niet met een dresser op de motor zit). En dan heb je nog de halve wereld die meent dat het slechts is voor je horloge…dus doe bijv een Casio F91W en gassen maar!

Gewoon

Of

2 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

1 like

Ook niet helemaal vrij van trillingen, en Ja… ze doet het altijd!.. één keer een gebroken kabeltje gehad… en op 1 cilinder naar huis gereden… dan haalt ze nog altijd 2/3 van haar topsnelheid… en da’s niet gek voor een 375 cc mono :smiley:

Tuurlijk draag ik automaten op de motor… ik moet toch testen of mijn horloges daar tegen kunnen?..

5 likes

Tof ding

1 like

Thanks. XV 750 uit 1984.

1 like


Ik vind die racemachines totaal geen uitstraling hebben sorry​:sweat_smile: ik rij liever op mn HD!:muscle:

3 likes

Een vette bobber heeft pas een echte uitstraling.

Supercub! :v::sunglasses:

7 likes