Auw!

Pas op Willem, ik kreeg een uitbrander voor relativeren. :expressionless:

3 likes

Wordt TL3. Krijg je er één gratis

Al het slechte komt in drieën … zo blijkt maar weer!

1 like

Ik vind wat van jou.

Woaromdattan?

Pak dat maar beter in PB op, nu ik er bij nadenk. :slight_smile: :pray:

Ah. Ik vat 'm.

Wat kost dat eigenlijk, nu ik het zo vier keer voorbij zie komen?

Geen dank. Mooie OP trouwens. :slight_smile:

1 like

Dat ligt natuurlijk aan de staat van het horloge.

Als je horloge bijna nieuw is en je hebt een paar kleine haarlijntjes maar wel 1 flinke buts dan kost dat minder dan een hele horlogekast waar elke lug en de bezel opgelast en afgewerkt moet worden.

Die kennis van me betaalde volgens mij een kleine 900 euro jaren geleden, dat is met alles inbegrepen oplassen bijwerken opnieuw brushing aanbrengen en polijsten en ook verzekerd op en neer verzenden. Maar dat was een flinke buts hoor op die SD.

Hier even een link naar een eerder topic.

IL Menzerna lijkt deze klusjes uitstekend onder de knie te hebben als je op hun facebookpagina kijkt naar de voor en na foto’s van opgeknapte horlogekasten.

FB pagina van het bedrijf staat in het draadje van dit topic.

1 like

Ik ga mijn leven beteren :+1:.

3 likes

Te mooi om op te sluiten ! :star_struck:

1 like

Ik heb Sjaak mijn ervaring gedeeld over het weghalen van de beschadigingen van mij OP destijds. Hopende dat hij weer kan gaan genieten van zijn horloge, net als ik!

1 like

Nou fijne forum medeleden de kogel is door de kerk, op advies van o.a. @Jur en @A.Koremans ga ik vanmiddag gewoon eens langs bij de lokale S&C om daar eens een praatje te maken over de mogelijkheden.

Lang verhaal kort, rationeel gezien is er niets aan de hand en is het enige wat eigenlijk gebeurd is een waardevermindering van mijn horloge. Dit is in basis geen issue want ik ben niet voornemens dit horloge op korte termijn (lees ooit) te verkopen.

Echter, zoals de meeste van u hier ben ik een beetje een horlogegekkie die niet altijd even rationeel in de wedstrijd zit aangaande mijn horloges.
En emotioneel is 1 van mijn favorietjes onnodig beschadigd en valt mijn oog er vaker op dan ik zou willen.
Reparatie is prima te doen (zo heeft menigeen al aangetoond in dit en vele andere topics) en valt ergens tussen de 250 en 500 euro.

Wat ook terecht wordt genoemd is dat je een degelijke klatser gewoon moet dragen en niet moet miepen (thanks @Fate_Amenable_To_Change je had stiekem toch gewoon gelijk) als er wat mee gebeurd. Dit in combinatie met mijn mening dat als je een dergelijk horloge aanschaft je ook niet moet zeiken dat een beurt / reparatie nou eenmaal geld kost.

Dit alles samengenomen maakt dat ik (en hulde aan een ieder die de moeite nam om hier te reageren) besloten heb naar aanleiding van al uw meningen, dus voelt het zeker als weloverwogen mijn horloge weer in ere te doen herstellen.

Totaal niet nodig, maar het maakt voor mij het verschil uit tussen iedere keer een dikke glimlach als ik naar mijn horloge kijk of toch iedere keer een kleine teleurstelling over die lelijke buts.
Uiteindelijk is dat dus het verschil tussen absoluut genieten of net niet.
Nou mijn OP staat voor absoluut genieten, dus dat maakt de keuze makkelijk!

Dank voor het lachen, en natuurlijk houd ik u hier of even in een nieuw topic op de hoogte !

14 likes

Puik plan.

Je hebt mazzel. Dat terrasje waar wij de vorige keer zaten zit in het modekwartier. Daar kun je op elke hoek van de straat hippe mondkapjes van 30 euro kopen.

Ik heb er ook een litteken op zitten van een voormalige eigenaar. Die was denk ik minder handig met de beselinlay verwisselen… geeft karakter :slight_smile:

Dat klinkt als botte @ElChueco :sweat_smile:

Nee hoor, ik vermoed een voorganger of 2 a 3 :wink:

Om het te relativeren:

Vooral de opmerking:
"The external damage can be considered a good thing in the watch world because it indicates that it probably has not been repaired.

:grin:

1 like

Die is niet van mij! :laughing:

1 like

IMG_208747482765652

Nevahhh

1 like

Dat denk ik dus ook, al eens eerder ergens in een topic vertelt. Kasten hebben ze dozen vol liggen.
Maar anders even laten scannen, ben wel benieuwd

1 like

Ik heb niet het hele topic gelezen.
Dit is te diep om je niet aan te ergeren. Je zal altijd eerst naar de beschadiging kijken.
Laat 'm gewoon herstellen (wel goed, dus materiaal toevoegen ipv weghalen)…klaar.

Succes ermee

1 like

I don’t care wat ze doen … als ik die buts maar niet meer zie.
Nieuwe kast vind ik prima !
Hij ligt inmiddels bij S&C. Helaas is mijn ervaring een beetje dubbel.
Sowieso zijn ze er echt wel prima, maar men gaf ook aan geen ervaring ermee te hebben, en ze het er misschien uit konden halen maar je het dan wel altijd bleef zien.
Toen ik aangaf dat ik absoluut geen polijstwerk wilde en laserwelding noemde had men daar nog nooit van gehoord. Een dame in de zaak kwam er toen even bij en gaf aan daar weleens van gehoord te hebben.

Had het idee dat men initieel het in de zaak zelf wilde oplossen, maargoed duidelijk gemaakt dat dat niet helemaal de bedoeling was en expliciet op de bon laten zetten dat ik geen polijst job wil.
Hij zal nu worden opgestuurd, en gaat wel even een tijdje duren.

We wachten het rustig af, en keep you posted.

1 like