Basel 2018

Hi,

Her en der op het forum lees ik over Basel 2018. Ik krijg er een beetje het vroegere sinterklaas gevoel van. De liefhebber kijkt er reikhalzend naar uit.

Nu heb ik inmiddels begrepen dat dit een evenement is waar de horlogemakers hun nieuwe horloges introduceren. Nice!

Ik ben benieuwd wat deze introducties doen met de huidige modellen / markt. Wat brengt dit bijvoorbeeld teweeg in de “occasionswereld”? En welke effecten heeft Basel nog meer?

Vrgr

Wil je mijn kristallen bol even lenen?

3 likes

Voordat de nieuwe modellen uit “Basel” in de winkel liggen, zijn we een jaartje verder…

:frowning:

2 likes

Nee je zou iets kunnen zeggen over de geschiedenis…

Ai… dat wist ik niet…

Een paar maanden.

Het is gewoon een beurs, niets meer dan dat. Een beetje hetzelfde verhaal als een autobeurs (als vroeger) waar nieuwe modellen en technologieën te bewonderen zijn. Als iets niet goed wordt ontvangen dan schrap je het model gewoon of pas je het aan, dat werkt dus niet door op de mondiale economie…

Ik kijk er wel altijd naar uit. Ben heel benieuwd wat mijn favoriete merken nu weer voor nieuws bedacht hebben, Oris, Rolex, Tudor en Omega.

1 like
2 likes

Ik had de indruk dat Baselword na de tegenvallende bezoekersaantallen van 2017 een beetje een aflopende zaak was. Hopelijk heb ik het bij het verkeerde eind :slight_smile:

Ik heb wat te lezen :nerd_face:

Dat is eigenlijk met alle beurzen wel het geval of het nou om auto’s, smartphones of boten gaat, vaak weet je al voor de beurs wat de nieuwe releases zijn dus je gaat er vooral heen om het in het echt te zien, maar dat kan een tijdje daarna bij de dealer ook. Zo’n stand kost vaak een fortuin en daar koop je ook een hoop internet reclame voor…

3 likes

Natuurlijk, voor nagenoeg alle merken, maarrrrr niet voor Rolex, en laat dit nu net de meest interessante zijn voor het grootste deel van de horlogewereld :wink:

1 like

Schattig, dat Rolex liefhebbers denken dat ze het grootste deel van de horlogewereld zijn.

5 likes

Welk (higher end) merk is dan groter en bepalender in de horlogewereld, zowel in het heden alsook in het verleden ?
Over welk merk wordt het meest gesproken mbt Baselworld?
Btw “schattig” klinkt erg denigrerend

1 like

Zei ik iets over Rolex?

1 like