Baselworld 2018

Nog 44 dagen tot Baselworld. Wat verwacht je, en wat hoop je dat er voor nieuwe klokjes gepresenteerd zullen worden ?
Ikzelf hoop op deze Sub ref 126610LN met 3235 uurwerk (maar denk dat er geen rode text op zal komen voor de 65e verjaardag van de Sub). Mocht deze daadwerkelijk worden gepresenteerd, dan plaats ik gelijk een order.

8 likes

Ligt het aan mij of lijken de lug poten wat smaller geworden, of heb ik te lang niet meer naar horloges gekeken :sweat_smile:

4 likes

Gaat Rolex niet doen. Lijkt teveel op de 126600.

Nee je bent gewoon heel scherp. De verwachting is dat er uiteindelijk afscheid genomen gaat worden van de brede pootjes (lugs).

3 likes
1 like

zag er ook niet uit dus strak plan.

6 likes

Ik heb begrepen dat dit het laatste jaar is dat Breitling er staat. Hoop wat van die nieuwe Navitimer 8 modellen te kunnen zien daar. Voor de rest zie ik wel waar de flow ons brengt…

1 like

Zou koel zijn als Rolex een jubileumeditie uitbrengt van de Sub in 36mm (daar is het toch ooit mee begonnen of ben ik verkeerd geïnformeerd)?

4 likes

Dat. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik verlang naar vroeger. Toen de lugs nog smal waren en een ‘beveled edge’ hadden (zeg ik dat goed?). En de Explorer II keurig 40mm was. Als Tudor het kan, kan Rolex het ook

4 likes

Precies. Go with the flow dit jaar :smile:

1 like

Leek de 16610 niet sprekend op de 16600 ? Het zit altijd in de details bij Rolex.
De Sub zal gewoon 40mm blijven en geloof maar dat hij zal lijken op het huidige model, en dus ook op de SD43, maar dan een slag kleiner en platter. Ik denk wel zonder rode text. Het mooie van Rolex is dat ze heerlijk onvoorspelbaar zijn en doen wat ze zelf willen. Denk maar aan het loupje op de SD43, terwijl bijna niemand dit verwachtte ( of hoopte).

1 like

Precies waarom het mij gelijk opviel. Daar waar ik de ouwe te lomp vond, vind ik deze weer wat beschaafder. Nu nog die kroonbeschermers nog. Och, hou het toch maar bij m’n ouwe. Die Was al goed :laughing:

1 like

Oh, gaan ze naar Sith ofzo?

Ja de Dark side… Bedankt predictive toetsenbord… Ik bedoelde natuurlijk sihh

Dat weet ik niet. Iemand van S&C vertelde mij dat dit het laatste jaar wordt voor Breitling.

Baselworld zou een stuk compacter zijn dan 2017, lees: er zijn veel minder stands. Ik ben er nog nooit geweest, maar weet vanuit mijn beroep dat beurzen in meerdere branches qua omvang al jaren teruglopen. Logisch gezien de nieuwe mediakanalen die fabrikanten tot hun beschikking hebben. Ik denk dus… eerste en laatste keer Baselworld

Oh verrrek niet eens gezien, ze hebben teveel naar de Oris Aquis gekeken lijkt wel (waar ik ze wel mooi vind) dus nee niet mijn ding, doe inderdaad maar zo’n oudje.

Nee. De 16600 was hoger gebouwd, had een kleiner glasoppervlak dan de 16610, en daarbij geen datumloupe. Ik vind ze duidelijk verschillend. Naar mijn idee is het vooral de datumloupe die nu verwarring brengt. Misschien brengt Rolex een Submariner uit zonder die loupe, voor zowel date als non-date modellen. Dat de vette pootjes verdwijnen geloof ik graag. Maar voor hetzelfde geld houdt Rolex de 116100 nog een paar jaar in het programma, who knows?

3 likes

Huh, dan snap ik je vorige reactie niet. Maar maakt ook niet uit.

Tja, bij die Oris vind ik het ook bij het verdere ontwerp van de band passen. Maar na de face lift kreeg ik het gevoel alsof ie steroids toegediend Had gekregen.

1 like

Ik snap mezelf ook niet meer ben ik bang maar geloof wel dat ik het uiteindelijk met je eens ben…ergens. Pre-keramische bezel en pre-dikke pootjes is mijn keuze.

Edit: ik had het over de crownguard die ik niet gezien had, volgens mij klopt het nu chronologisch allemaal weer :disappointed_relieved:

1 like

Ik vind die ouwe mooier kwa vorm, maar de glans van de ceramische inlay en boven de nieuwe sluiting is een grote verbetering.
Ergens knaagt het bij het vasthouden van m’n seadweller dat ie door de sluiting zo goedkoop aanvoelt.

1 like

Ja ok met die sluiting ga ik akkoord, maar ceramische bezel slijt niet dus krijgt nooit mooi karakter zoals oude bezel. Probeer daar maar eens een ghost bezel mee te krijgen door gebruik.

2 likes