Baselworld 2018

Bijna goed. Rolex maakte, in den beginne, één mooie submariner. Met ranke lugs, mooie strakke wijzers zonder rare vredestekentjes, een bijna skinny aandoende coin edge bezel en zonder crownguards. Oh, en zonder teveel tekst op de plaat.

Daarna ging het fout. Ook zonder datum:

Te grof, te breed, te lomp, gewoon naar.

Als ze nu het model wat jij voor ogen hebt eens uitvoerden zonder crown guards, met een iets smallere bezel, en dan het liefst gewoon strakke wijzers… ja, dan was het wat. De lugs zien er alvast weer beter uit. Oh, en zonder die Oorlog en Vrede op de wijzerplaat aub.

8 likes

Ja ok die is inderdaad fraai, maar kan m’n organen nog niet kwijt om dit te financieren

2 likes

Exactement :ok_hand:

2 likes

Mocht er overigens een nieuwe Sub komen dan kan t nog wel een paar jaar duren voordat ie er in staal is. Volgens mij zat bij de huidige versie 3 of 4 jaar tussen de gouden/bi-color en de compleet stalen varianten.

Edit: sorry dat lieg ik. Bij de Sub was t maar een jaar. Bij de GMT was t 2 jaar.

1 like

Niet geheel eens. Op foto’s zien de nieuwere modellen er inderdaad wat grof uit maar in het “eggie” verrassen deze horloges mij toch altijd met een bepaalde verfijning en natuurlijk de sublieme afwerking.

Zelf vind ik de oudere referentie 14060 een geweldig mooi en tijdloos ontwerp;

Smaak blijft gelukkig iets persoonlijks…:wink:

10 likes

Ja ja, iedereen is het hier weer met elkaar eens dat de huidige Sub niet om aan te zien is. Daarom dat hij ook zo slecht verkocht werd/wordt :joy:
Ik heb blijkbaar een rare smaak, want ik vindt het een mooi horloge. De lugs hadden dunner gemogen, dat wel, maar de trend was in 2010 nu eenmaal groot en Rolex wilde met de Sub/GMT niet afwijken van de 40mm en hebben voor de brede lugs gekozen die het horloge optisch behoorlijk groter doen lijken. Een originele oplossing, ondanks dat niet iedereen er blij mee was. Verder is de keramische lunette-ring en band met glidelock een enorme verbetering geweest zowel technisch alsook qua uitstraling. Nu begint het tijd te worden voor een update. Vooral het uurwerk, hoe goed ook, heeft weinig extra te bieden tov de concurrentie. De 3235, met 14 patenten is nu aan de beurt. De trend is nu weer kleiner, dus de lugs kunnen ook aan de lijn. Wat Rolex echt gaat doen weet je nooit van te voren. Het zijn trendsetters en geen volgers. Dat er dit jaar wat gaat gebeuren is wel zeker. Het is niet voor niets dat de produktie van de sportmodellen verlaagd is. Wellicht om alvast voldoende nieuwe uurwerken te produceren ?

6 likes

Ik hoop op een Omega Speedmaster Apollo VIII limited edition. Die eerste bemande Saturnus V vlucht is per slot van rekening dit jaar precies 50 jaar geleden. Volgens mij is de Apollo VIII tot nu toe alleen nog onderdeel geweest van de Missions serie.

1 like

Geef maar geld mee, want @anon94081762EV en deze jongen gaan jonguh

1 like

Ja het wordt echt tijd voor een speedy Pro limited Edition. Dat Omega daar nooit aan gedacht heeft :smile::smile::smile:

10 likes

Ik hoop vurig op de Bulova Lunar Pilot 40, 41 of hooguit 42mm.

3 likes

Kannie wachteuh! :stuck_out_tongue_closed_eyes::sunglasses:

1 like

Al eentje rond de pols gehad of enkel nog maar de foto’s gezien? Een Sub is een toolwatch, een duiker, die moet een bepaalde massa bezitten anders kan hij de druk van het water niet aan. Het is een stevig horloge als ik hem vergelijk met de Omega Speedmaster (ook fan van) maar subtiel in zijn afwerking. Jij noemt hem naar… ik vind het één van de mooiste ooit gemaakt, zelfs met Oorlog en Vrede op de wijzerplaat. Over smaken en kleuren (maar dan in het Frans) valt niet te discussiëren.

2 likes

Haha, opdoeken dit forum…:wink:

5 likes

Omega maakt uit principe geen limited edition Speedmasters :smile:

3 likes

Die Explorer Polar op de link van Wekke is GAAF!

1 like

Hahaha… En toch ga je me niet omlullen naar vintage. Ik heb maar twee woorden: Water resistent. :slight_smile:

2 likes

De meeste horloges die ‘water resistent’ op de plaat hebben staan, zijn niet echt waterdicht.

1 like

Ik heb er dan ook het liefst 10 bar/atm of 100m voor staan. Hoe dan ook, niet iets wat je van een 1953 Submariner verwacht. En die zijn “price on request”, oftewel teringduur. :slight_smile:

1 like

Ben benieuwd over een paar weken is het zover. Ik ga dit jaar voor het eerst naar Basel, heb er zin in :slight_smile:

1 like

Ging er mij meer om dat als er “Water Resistent” op staat, het meestal hele slechte neppers zijn. Bij “Water Resistant is het vaak al een ander verhaal.

Had niet verwacht dat ik m nog moest inkoppen :joy::wink: