Baselworld 2018

Heb je ook een ref. voor me van de oude sub? :heart_eyes:

Cool
een algemeen Baselworld topic in twee reacties ongevormd tot Rolex topic :slight_smile:

1 like

water resistent : nep
tot ca 1970 de vermelding 'waterproof '
moest na 1970 wettelijk aangepast worden naar 'waterresistant '
een waterproof na 1970 is dus ook dubieus denk ik :wink:

Tja, zoveel mensen, zoveel wensen. Ik prefereer juist weer een contemporary look.
Zo had ik destijds de keuze tussen een seadweller transitional triple six of een Swiss only. Heel even naar de destijds net nieuwe ‘steroids’ sub gekeken door de bezel en sluiting. Maar die vond ik dus niet mooi.
Hoewel kwa verzamelwaarde een transitional model, en de triple 6 in het bijzonder, meestal een betere keuze Is door de beperktere oplage; heb ik horloges niet als belegging gezien. Daarom de Swiss only gekozen, die meer aan mijn wensen voldoet.
Toegegeven, als de 116600 toen bekend was, dan Was de kans groot dat dat het de laatste was geworden.

Ansichten een mooie klok, maar ik ben van de generatie die de sub een goeie combi vond met Mercedes :wink:

Ben t met je eens over het optisch vergroten. Doch, om de pols vond ik m niet fraai. Komt enigzins ook doordat ik de verhouding band breedte en kast belangrijk vind.
Zo vind ik bv de Seiko sumo niet mooi, omdat de band voor mijn gevoel te small is. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het monster. Echter wat me bij de laatse niet stoorde Is dat de eerste schakel uitloopt naar ik meen 24mm. Een aftermarker 20mm bandje vind ik te iel.

Ik prefereer ook een speciale uitvoering. Maakt het iets aparter. Zo leek de meteoriet Limited me heel gaaf.
Echter irl heeft het een hele andere uitstraling. Dat terwijl het origineel ik zo mooi vind. Stiekem zou ik dan een normale voorkant willen en een speciale achterdeksel. Of een glazen achterdeksel waarbij het uurwerk speciaal gedecoreerd is ofzo.

Ik was Nederlands aan het spreken. Water en resistent waren mijn twee woorden. Ik had het niet over gravures op deksels.

:grinning: sorry voor de verwarring.

2 likes

In dat geval had je aan Ă©Ă©n woord genoeg: waterresistent.

1 like

http://woordenlijst.org/#/?q=waterresistent

Verhip. Da’s waar.

De vraag welke woorden je aan elkaar schrijft en welke los blifjt een moeilijke voor me.

1 like
2 likes

Lastig inderdaad. Maak ik ook veel fouten mee. Ik schrijf tegenwoordig maar zoveel mogelijk samenstellingen aan elkaar. Is verrassend vaak correct.

Sorry, nogal off topic, maar dat past wel bij ‘Baselworld’.

Off topic ? Nee toch ? Dit beantwoord mijn vraag: Welk nieuw model horloge hoop je te zien op Baselworld, toch perfect ?
:joy::joy:
Ik heb slechts een enkele on topic reaktie gehad, dus je bent in goed gezelschap :+1:t2::wink:

2 likes

Dat dus. :joy: :joy: :joy:

Misschien dit jaar een nieuwe variatie op de GMT II ?
Geheel blauwe ring, of een Coca Cola ?

5 likes

blik
Coca-cola. Onthou die naam. :slight_smile:

Serieus, mooie versie, al blijft de Pepsi een slechtere cola maar een betere bezel. Vrolijker, met name.

1 like

Helemaal mee eens, maar aangezien er al een witgouden pepsi is, zie ik dat niet snel gebeuren.

Seiko release is volgens mij al gelekt :sweat_smile: Heel mooi ding, alleen jammer van het uurwerk.

En net als vorig jaar met de 62mas krijg je ook de poor mans versies

4 likes

Amen :+1:

1 like

Ik wil je wel een niertje lenen hoor voor zo iets moois :slight_smile:

1 like