Baselworld 2018

Mooie ‘scoop’ en mooie horloges. Benieuwd naar de prijs en beschikbaarheid.

Prijs van de eerste zal wel rond de 4k zijn weer denk ik. Tweede rond de 800 ofzo. Qua specs zijn ze hetzelfde als de releases van vorig jaar dus de prijzen dan ook verwacht (hoop) ik.

Ik heb ook de hoop dat de 2de rond dat prijspunt zullen zitten. Maar dan verwacht ik wel kwaliteit en een goede QC (niet zoals steeds slechte uitlijning)

Creatieve armoede bij Seiko :sleeping:

Zoals je het verwoordt, zijn het volgers.

3 likes

Hebben ze denk ik van Rolex ovegenomen. :smiley:

1 like

De sd zonder rode tekst
Sub met fijnere lugs

En dan nog zonder polished links en glidelock… dan ga ik er zeker voor!

Rolex heeft altijd aanpassingen gemaakt aan zijn horloges, om naast de nieuwste technologie, ook mee te gaan met de tijd. Daarin zijn ze zeker beinvloed door trends, maar hebben zich er nooit door laten leiden. Ze hadden de klokjes simpelweg groter kunnen maken, maar kozen bij de GMT/Sub voor een moeilijkere weg, nl die van de optische illusie. Zo heb je het uiterlijk van een 42mm en het draagcomfort van een 40mm. Niet de meest elegante oplossing, maar in ieder geval wel origineel.
Volgers kopieren ideeen, zoals keramische lunetteringen bv, of gewoon een 2e tijdzone. Rolex innoveert liever zelf, en blijft evengoed trouw aan zijn identiteit. Laatste voorbeeld is de bediening en verstelling van de Skydweller. Veel funkties en maar 1 knop.
Rolex zal ook nooit retromodellen uitbrengen met fake patina wat nu de trend is, of een model 50 jaar ongewijzigd laten (zoals speedmaster pro, hoe mooi ook) alleen omdat hij zo goed verkoopt. Plexiglas of oude techniek in een huidig model stoppen terwijl er betere materialen en oplossingen zijn is ondenkbaar bij Rolex. Voor die doelgroep verwijst Rolex je naar de vintage markt.
Rolex hoeft niet ieder segment uit te melken. Ze hoeven dan ook geen aandeelhouders tevreden te houden, zoals de andere merken. De winst (na aftrek van investeringen, marketing, en loonkosten) gaat naar een stichting (Hans Wilsdorf foundation) die goede doelen steunt, en niet naar een groepje extreem rijken, zoals bij de andere merken. Wil je aan liefdadigheid doen, koop dan gewoon een Rolex :joy:
Rolex doet gewoon waar het zin in heeft, en dat kun je maar van weinig andere merken zeggen.
Uiteraard hebben vele andere merken ook prachtige innovaties (denk bv aan Seiko springdrive), maar er zijn er ook die qua ontwikkeling min of meer blijven stilstaan (denk bv aan het El Primero uurwerk, dat al zo lang ongewijzigd is, terwijl er genoeg ruimte is voor verbetering, zoals het stil kunnen zetten van de seconde).
En nee ik werk niet voor Rolex. Ik ben gewoon liefhebber

9 likes

Smaken verschillen. Ik vind hem persoonlijk klein lijken, en te dik. Erg wiebelig op de pols ook. Het grote publiek heeft hem ook nooit geaccepteerd. Wordt daardoor wel een collector verwacht ik, door de relatief korte produktieperiode.

Gaat het nog over Baselworld hier? :smile:

1 like

Mooi verwoord. Aangezien ik meer dan 1 Rolex bezit heb ik dus al veel aan liefdadigheid gedaan. Mijn dag kan niet meer stuk. Wist ik trouwens niet van de Hans Wilsdorf foundation. Wederom een motivatie voor de toekomst.

2 likes

Heb ik allang opgegeven. Slechts een enkeling is on topic gebleven, dus ik volg de meute gewoon, wat ook best leuk is. Erg interessant om andere meningen te horen en te delen. Zolang horloges centraal staan is het toch altijd leuk ?

Was geen aanval hoor. Vind alles prima op dit “luxe-probleem” forum :wink:

1 like

O nee, zo zag ik het ook absoluut niet. Je sloeg juist de spijker op de kop

1 like

Gaat dit topic nou over Baselworld of over Rolex!?

Er zijn ook mensen die niet Rolex minded zijn… Ja echt, die zijn er!

Lees hier dus ook graag meer over Baselworld dan alleen maar Rolex (daar is volgens mij een apart topic voor).

Hartelijk dank namens alle niet Rolex fans.

3 likes

Ben dus toch echt wel benieuwd met welke nieuwe modellen op Baselworld zal staan. Zal waarschijnlijk wel weer een verrassing worden.

Heeft iemand nog een tip m.b.t. een vervroegde avondmaaltijd ergens in de buurt van Baselworld i.p.v. op het vliegveld? Op het vliegveld is het eten twee jaar geleden nou niet echt “je van het” gebleken :smile: Alhoewel, voor de prijs die ik betaalde zit ik easy in een sterrenrestaurant in Nederland :expressionless:

1 like

Nou nou, ik reageer alleen op vragen hoor. Mijn topic Baselworld was algemeen, maar het is mijn schuld niet als 90% off topic gaat.
I hate Rolex ? Goh… iedereen heeft z’n voorkeuren, maar haten ? Gaat een beetje ver mbt een horlogemerk vindt je niet ?

5 likes

Van veel merken lekt er bewust of niet al heel wat uit voordat de beurs begint.