Batterij horloge na 14 maanden al leeg?

Dit klinkt als iemand die een mechanisch horloge nodig heeft. :joy::wink:

5 likes

Als je contact opneemt met longines, dan lost Swatch Nederland het soepel op verwacht ik.

1 like

Mijn horlogemaker test alle batterijen die hij binnenkrijgt en stuurt regelmatig de helft retour. Dat is het verschil.

2 likes

Voor een nieuwe batterij ?

Ja, is dat zo raar?

Nee.

1 like

Zie het antwoord van @youngwatchenthousiast. :slight_smile:

Milieu-technisch zeg ik nee. Als de batterij het doet, beter gewoon af laten lopen, dat scheelt onnodig chemisch afval. :angel:

Maar als je twee jaar garantie hebt, zou het maar zo kunnen zijn dat de dealer er even een nieuwe in popt, @bigjulie.

Ik kan niet zingen nog dansen dus ik hou me aanbevolen voor de cast :grin::+1:

Ik denk dat de batterij als service vernieuwd zal worden.

1 like

Batterij vervangen bij een juwelier kost €5,-
Waar hebben we het over :grimacing:

Een kop koffie en een kaassoufflé :grin:

Batterij plus een WR test kwam ik laatst op 15 euro uit.

1 like

WR test was bij mijn Bulova niet nodig :grin:

1 like

Eh, als ik bij mijn Ebel een nieuwe batterij moet laten plaatsen kost me dat minimaal 100,- incl waterdichtheid testen.

Dus doen we dat zelf natuurlijk ipv bij S&C of Pijnenburg.

2 likes

Of bij de firma Sonders in Leusden.?
Die bekijken de pakking, en indien in orde berekenen ze alleen de batterij!

Onlangs bij juwelier Punte in m’n Bulova en een Skagen nieuwe batterijtjes laten plaatsen omdat ik geen tool heb om de caseback te openen.
Kostte me €10,- en kreeg ook nog een bakkie koffie erbij :joy:

1 like

De juwelier gaat er zonder kosten een nieuw batterijtje inzetten! (Indien niet, geef dat hier dan maar even door😂).

Pfff… problemen met een batterijtje van een paar euro’s?
Niet zeuren en gewoon vervangen.
Punt.

1 like

Misschien toch niet alleen het batterijtje?

1 like

Mijn leverancier koopt goede batterijen in. Probleem ook opgelost :wink:

Je moet contact opnemen met degene waar je het horloge van hebt gekocht ( juwelier ), daar heb je een overeenkomst mee en niet met Longines.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Die paar euro zijn het probleem niet, maar ik vond het vreemd en wist niet dat dit kon. Vandaar het even voor leggen aan de experts :grin:

Mijn Seamaster tikt vrolijk door zonder problemen :slight_smile: sinds de servicebeurt ruim 1,5 jaar geleden.
image

Ik ga zondag even langs bij de juwelier en laat jullie weten wat de uitkomst is.

Voor nu allen een fijn weekend toegewenst!

4 likes