Longines VHP probleem (L288)

Voor de mensen met een Longines VHP (en andere geïnteresseerden uiteraard);

2 maanden terug (1 september) droeg ik mijn VHP en zag ik de secondewijzer per 5 seconden springen, oftewel indicator voor batterij bijna leeg. Dit verbaasde mij nogal, gezien de levensduur van de batterij door Longines wordt geschat op 4-5 jaar. Zo lang bestaat het model nog niet, dus onmogelijk dat die van mij leeg is. De volgende dag dus terug gegaan naar AD, welke het horloge richting Longines in Zwitserland heeft gestuurd.

Knip naar vandaag, het horloge lag eindelijk weer klaar na bijna 2 maanden…
Wat blijkt, een productieprobleem. Mijn horloge was één van de eersten waarbij dit geconstateerd is en terwijl deze onderzocht werd druppelden meerdere modellen met hetzelfde probleem binnen.

Zojuist aangekomen bij AD wordt mij een reisetui overhandigd met mijn horloge met het probleem verholpen.
Ik open de etui om te checken op eventuele schade, buiten de diverse krasjes die ik er zelf al op gewerkt heb. Wat zie ik; Kras vrij!
Blijkt dat het makkelijker was en een nieuwe te geven ipv een reparatie.

Dus na 2 maanden wachten toch een splinternieuw (maar bekend) horloge met weer volle garantie. Het wachten is toch nog een soort van beloond.

Heb je ook een eerdere VHP, let op deze productiefout.

16 likes

Zo! Dat is een royale oplossing😃. Veel plezier met je gloednieuwe polsvriend!

1 like

Fijn dat je een nieuwe hebt gekregen al heb je er wel lang op moeten wachten.

Netjes opgelost. Wel jammer dat ze het niet even hebben overlegd met je. Misschien is juist dat ene exemplaar wel heel bijzonder voor jou.

1 like

Goeie service ! :slightly_smiling_face::+1:t2:

Perfect opgelost.

Prima service!
Enjoy de VHP👍

1 like

Goed opgelost!

goed ogelost door Longines.

Zo had ik er eigenlijk nog niet over nagedacht, goed punt.
Gelukkig is dat niet het geval :slight_smile:

1 like

Netjes opgelost, mooi horloge ook! :slight_smile:

Ik denk goedkoper…

Mooi dat het is opgelost en serieus… 2 maanden … Tissot net zo en Certina ook…mompelt iets over Swatch Group :roll_eyes:

1 like

Dat zal het wel geweest zijn ja, Alleen maar beter voor mij :+1:

Ik was al bang voor een wat langere wachttijd toen mijn horloge werd opgestuurd, door de verhalen rondom de service van de Swatch Group. Helaas dus ook uitgekomen, maarja wat doe je ertegen :neutral_face:

Geen SwatchGroup producten meer kopen… da’s het enige.:man_shrugging:

Ik heb ook een vhp.
Bedankt voor het delen, en uiteindelijk netjes opgelost. :+1:

Veel plezier met je “nieuwe” horloge.

1 like

Is bij Tudor niet anders. Niet goed te praten inderdaad.

@ts: Fijn dat je een nieuwe hebt gekregen, zo hoort het!