Voor de mensen met een Longines VHP (en andere geïnteresseerden uiteraard);
2 maanden terug (1 september) droeg ik mijn VHP en zag ik de secondewijzer per 5 seconden springen, oftewel indicator voor batterij bijna leeg. Dit verbaasde mij nogal, gezien de levensduur van de batterij door Longines wordt geschat op 4-5 jaar. Zo lang bestaat het model nog niet, dus onmogelijk dat die van mij leeg is. De volgende dag dus terug gegaan naar AD, welke het horloge richting Longines in Zwitserland heeft gestuurd.
Knip naar vandaag, het horloge lag eindelijk weer klaar na bijna 2 maanden…
Wat blijkt, een productieprobleem. Mijn horloge was één van de eersten waarbij dit geconstateerd is en terwijl deze onderzocht werd druppelden meerdere modellen met hetzelfde probleem binnen.
Zojuist aangekomen bij AD wordt mij een reisetui overhandigd met mijn horloge met het probleem verholpen.
Ik open de etui om te checken op eventuele schade, buiten de diverse krasjes die ik er zelf al op gewerkt heb. Wat zie ik; Kras vrij!
Blijkt dat het makkelijker was en een nieuwe te geven ipv een reparatie.
Dus na 2 maanden wachten toch een splinternieuw (maar bekend) horloge met weer volle garantie. Het wachten is toch nog een soort van beloond.
Dat zal het wel geweest zijn ja, Alleen maar beter voor mij
Ik was al bang voor een wat langere wachttijd toen mijn horloge werd opgestuurd, door de verhalen rondom de service van de Swatch Group. Helaas dus ook uitgekomen, maarja wat doe je ertegen