Batterijwissel Grand Seiko

Nou, stel dat een batterijwissel bij de AD inbegrepen zou zijn, dan zou ik het horloge naar Japan moeten sturen, beetje omslachtig denk ik :wink:

1 like

Of een (lokale) juwelier die zelf ook GS dealer is?

1 like

1x elke 2.5 jaar naar GS boutique voor 100-150eur is gelijk aan service aan een GS automaat elke 5-6 jaar
zou het persoonlijk zelf doen als je niet met je horloge zwemt etc

1 like

Ik ben er uit, de GS gaat naar Rotterdam, bedankt voor alle tips!

2 likes

Ik zou het met een GS liever even via de Boutique doen. Die is van Seiko zelf. Overigens zou ik per batterijwissel ook een druktest laten doen, want het uurwerk mag dan 50 jaar OK zijn, de pakkingen zijn dat niet.

Waarbij, ik heb een lokale juwelier die elite-dealer Seiko is en een eigen horlogemaker heeft, die zou ik er deo volente mee vertrouwen, maar dat is geen gegeven voor iedere juwelier.

Weet je dit of gok je dit?

1 like

Ik weet niet veel, al mijn info haal ik van HF.

Maar een batterij en een pakking kosten niet meer dan een tientje, dat weet ik wel :blush:

2 likes

Bij boutique 130 euro en 3 weken kwijt begreep ik

2 likes

Als je de topics doorleest die @Zulu linkt (topic genoemd in topic, etc) dan kom je in 2018 op 90 a 100 ekkies en twee weken kwijt. Nu zijn ze aan de weg aan het timmeren, dus wat je daar noemt, wanneer hebben ze je dat verteld? Het kan de nieuwe waarheid zijn. Helaas.

Ik vrees dat ik het gewoon bij mijn juwelier laat doen, om vervolgens middels een WR testje vast te laten stellen of dat een goed idee was. :slight_smile: Dan ben ik 20 minuten en 10 Euro verder. :slight_smile:

3 likes

Ik zou altijd naar een horlogemaker gaan (een goede), meeste juweliers brengen hun zaakjes ook daar naar toe. Verschil is dat je bij de juwelier je horloge kwijt bent en ongeveer het dubbele betaald.

2 likes

Precies. En aangezien de boutique niet om de hoek ligt zou er nog verzekerde verzending naar Schiedam bijkomen.

Kom je op een leuk bedrag voor een batterijwissel.

1 like

Toen ik daar 3 weken terug mijn SBGV207 kocht.
Binnen 3 jaar valt het onder de garantie. De keer daar op ga ik denk ik naar Driesen in Haarlem aangezien dat een gewoon juwelier is die ook GS verkoopt.

1 like

Gefeliciteerd! Prachtige keuze, die 44GS kast. :slight_smile:

3 likes

Batterijwissel samen met Grand Seiko. I don’t like that combination at all :confounded:

1 like

Ach. “Olie verversen Rolex” klinkt mij weer niet tof in de oren, zo heeft iedereen wat.

2 likes

Jij bent echt zodanig geprogrammeerd dat je op voorhand het tegenovergestelde vindt van 51% van de menigte? Letterlijk iedere post begint of eindigt wel met een verbastering van ‘ja maar
’. Hoe zie jij dat zelf eigenlijk?

Het heeft er alle schijn van dat iedereen het maar een beetje op zijn beloop laat omdat je nogal ‘welbespraakt’ overkomt, maar ik begin me zo langzamerhand af te vragen waarom je nou altijd in een soort van ‘Nobelprijs-waardige bewoording’ moet laten weten dat iemand zijn mening of smaak precies contra is van de jouwe. Het lijkt mij een ontzettend grote last om op die manier een kruistocht door het forum te houden. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het louter opvallend, niet vervelend.

7 likes

Ik weet niet wat 51% van het forum vindt. @RLC loopt een GS quartz topic in en maakt een grap over de brrrrrrr-factor daarvan. Ik denk dat Ralph hier dan ook meer opvalt. :slight_smile: Niks mis mee, daarom houden we van die goeie jongen.

Ik stel voor dat je me die vraag liever in een PB stelt, omdat dit op een veel te serieuze manier off topic gaat zweven en puur op de persoon gericht is.

Buiten dat denk ik dat het gros van de mensen in dit topic wel degelijk van GS quartzen houdt en Ralph de outlier is, niet ik.

4 likes

Jongens en meisjes,

Het gaat om een batterij wissel hé geen huis bouwen.

Elke horlogemaker kan een batterijtje wisselen en een druktest doen hoor. En als de pakking niet meer ok is heeft hij zeker wel een uitgebreide set waar de juiste dichting bij zit.

Een juwelier die niet het geschikte materiaal heeft of horlogemaker in dienst zou ik het niet laten doen.

Maar om nu 150 euro te betalen voor een wissel?

Het vraagt wat precisie en gepast materiaal om het netjes te doen, dat is alles.

3 likes

Ik zou mij met mijn GS meer zorgen maken over eventuele schade aan de ihb Zaratsu gepolijste delen van het horloge, en daarom dus een zeer specifieke keuze maken voor wie ik het laat doen. Dat is voor mij de bepalende factor. De kosten (mits binnen de perken) neem ik eens in de 3 jaar op de koop toe.

3 likes

Wat betreft GS quartz, ik hou van zeer accurate horloges (quartz, handopwinder, automaat, it’s all good), vakmanschap, titanium, en ben een gedeeltelijk herstelde perfectionist, dan is de keuze voor dit horloge vrij voor de hand liggend :slight_smile:

Daarnaast doe ik graag dingen zelf, maar waardeer ik tevens lokale onafhankelijke vakmensen en heb ik de mening van de meeste van jullie hoog in het vaandel staan.

Ik verstuur zelf alles bulletproof, maar wordt wel een beetje zenuwachtig als men vanuit Amsterdam mijn niet 1,2,3 in NL opnieuw te leveren horloge weer gaat verpakken en naar Schiedam gaat sturen en v.v


Tot zover de verduidelijking van enkele keuzes :wink:

Ja dat heb ik ook. “Nee hoor meneer, doos hoeft er niet bij, wij sturen hem voor u op”
 ehm, kan ik hem zelf ook brengen, denk ik dan.

1 like