Op Frattello watches staat een stukje over GS en service kosten Kilkkerdeklik en de melding dat er in Nederland een service center zou zijn?
Now, one of the most common questions we receive about Grand Seiko has to do with servicing. The density of Grand Seiko and Seiko boutiques is not that high yet, so you need to travel a bit when bringing in your GS for service.
If you are located in Europe, the good news is that there are two service centers for Grand Seiko. There’s one in The Netherlands and one in the United Kingdom. If you are not in these countries, you will need to visit a (Grand) Seiko boutique to ask about the details. That said, the shipping to Japan (and back) might take as long as from France to The Netherlands for example. We’ve been told that a service is done within three weeks on Grand Seiko, that might not include shipping, but that’s still faster than most other brands on the market.
We also asked about the service costs, not unimportant of course. There’s a difference between the movement types when it comes to servicing, logically. Grand Seiko also advises having a service done every other 3-4 years.
Service costs are:
Mechanical calibre 9S Grand Seiko watches – €385 Spring Drive 9R Grand Seiko watches – €430 Spring Drive (9R86) Chronograph Grand Seiko watches – €940 Quartz 9F Grand Seiko watches – €250
Ja, ik hoop niet dat degene die hem in elkaar “geschroefd” heeft inmiddels van schaamte sepuku gepleegd heeft, dan is ie voorlopig nog niet terug ben ik bang.
EDIT: de aanpak ook via de juwelier, en de communicatie eromheen verloopt overigens prima.
Tsja, gezien hun afwerking en zo willen ze vast ook daar de standaard hoog houden. Laten we eerlijk zijn, GS quartz is ook met weinig of niets anders te vergelijken. Het mag wat kosten en je krijgt er wat voor ook.
Hoe zijn eigenlijk de (garantie) support ervaringen met deze route? (via Seiko Schiedam dus)
Betreft het hier een (bij wijze van spreken) Lexus / Emirates achtige Belevenis (met capital B) waarbij de edelachtare klant op premium wijze geheel wordt ontzorgd onder het genot van een Macallan 25yo en voetmassage? Of is het de ‘normale’ ervaring waarbij de lokale juwelier (nog nooit een GS gezien) achteloos het klokkie in de bak met uitgaande post mikt en vanaf daar ‘verdwijnt het in de keten’, terugkomend met een verfomfaaid geel briefje waarop handgeschreven ‘de horlogemaker wist het ook niet, maar het zal wel zo horen’…? (de lezer bemerke, ik heb een bepaald schrikbeeld hierbij).
Ik vraag me vooral af hoe zoiets hoort te verlopen, er van uitgaande dat je met GS iets hogere eisen mag stellen aan het geleverde (GS gebruikt zelf graag het woord ‘perfectie’ maar gezien mijn neurotisch verwachtingspatroon ben ik daar vrij voorzichtig mee…).
Dus stel even - de lokale juwelier die zo af en toe een Seiko 5 (“een heuse automaat, meneer!”) verkoopt, kan ik daar op serieuze manier aankomen met licht arbitraire dingen als ‘hij wijkt af van de opgegeven GS nauwkeurigheid’ of ‘de secondewijzer raakt niet netjes elke index’- ik noem maar even een willekeurig grensgeval?
Nogmaals, ik zeg dit even als erkend neuroot en GS eigenaar (in die volgorde) gegeven mijn ietwat sceptisch beeld bij reguliere Seiko after sales support - wellicht geheel ten onrechte, natuurlijk (en ook dat hoor ik dan graag…)
TLDR - word je met een GS support vraag van meer arbitraire aard dan ‘echt kapot’ ook serieus te woord gestaan, en door wie dan?