Kosten glas vervangen Grand Seiko

Me 2. Heb eens m’n King Seiko opgestuurd, dat kon gewoon via de lokale Seiko dealer, dus dat zou ik eerst ff proberen.
Maare, heb je al gekeken of er op het forum een horlogemaker dit kan doen? Weet niet hoe het met verkrijgbaarheid glas zit, maar het werk op zich hoeft niet perse via Seiko zelf. Er is ook geen sprake van garantie of iets dergelijks meer natuurlijk.

1 like

Dit zal lastig zijn.

Omslachtig is die hele seiko service procedure.

1 like

Als ik wat naar Seiko stuur, altijd via de dichtstbijzijnde dealer.

1 like

Nou, ik dacht eraan dan gelijk even een nieuwe en originele batterij erin en even polijsten.
Als het glas makkelijk te verkrijgen is dan moet ik een batterijwissel zelf (laten) doen. En polijsten ook laten doen. Weet niet in hoeverre me dat wat bespaart. Op zich is een uitje Amsterdam met vrouwlief (en eventueel kids) ook niet zo erg natuurlijk.

Zitten weinig dealers hier in de buurt (Zwolle).
Grand Seiko website geeft;
S&C Rotterdam
S&C Amsterdam
Seiko Boutique Amsterdam

En dan heb je nog de officieuze dealers als o.a. Van Hell, dat is wel dichterbij dan maar voor zover ik weet geen officiële dealer van GS.

2 likes

Ik heb geen enkel benul van wat polijsten, glas vervangen en batterij vervangen ongeveer kost. Als ik op € 500,00 uitkom ben ik wel blij hoor. Maar ben bang dat ik me daar nog wel eens in kan vergissen.

1 like

Ben benieuwd…:grin:

Polijsten is tricky. Zou ik alleen laten doen als zwart op wit staat dat hun speciale zaratzu pipo t doet. Als ik me goed herinner hebben ze daar hun eigen kamil.

2 likes

Met dat dagje ben je al een eind op weg :stuck_out_tongue:

Een normale Seiko dealer stuurt ook spullen naar Seiko service, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je voor een ouder model GS, zonder garantie geneuzel, niet gewoon daar terecht kan. Ik heb zelf een KS van de boutique onder garantie via de lokale juwelier verstuurd, naar A’dam gaan was me teveel moeite voor hetzelfde resultaat.

Als het glas wordt gedaan, gaat het uurwerk eruit. Een batterij is dan natuurlijk een kleine moeite.

Tja, dat wordt lastiger om via een makkelijke route te doen, als het verder gaat dan een lapje met polijstmiddel :grimacing:

Edit: wat ik eigenlijk wilde zeggen…

Het bespaart je mogelijk de onhandige omweg en gatenkaascommunicatie via dealer & Seiko service. Wijzer dan wat gekrabbel op het retourzakje ben ik bij mijn bovengenoemde geval niet geworden, da’s bij direct contact met een horlogemaker hopelijk anders.

1 like

Nou ja, polijsten niet per se nodig. Maar op de bezel (die best breed is) zit een naar krasje. Dus dacht gelijk alles meenemen.
Verder dacht ik gewoon alles in 1x goed te laten doen door de fabrikant. Maar door een ander kan natuurlijk ook. Had al een tip gekregen hier.

Dan daar heel duidelijk over zijn en ze beperken tot polijsten van bezel. Anders wordt straks alles gedaan.

Batterijtje zal de wereld niet kosten.

Glas kan heel duur zijn. Bij Zenith, wel bol saffiertje, was dat glas alleen al 550.

1 like

Goeie ja.
Kwam net okk dit oude draadje over GS servicecenter tegen.

Er is een lijst met horlogemakers, daar kan je misschien kijken en contact opnemen met iemand uit de buurt en je kan de vraag stellen in het Seiko Only of King Seiko Only topic. Aan de andere kant is een dagje Amsterdam met dit weer echt een aanrader alleen de parkeerkosten zijn wel iets prijzig dus met de trein is vanuit Zwolle ook prima te doen.

1 like

Klopt. Ik ben bekend met de lijst. Begreep ook dat als de coating bovenop het glas zit het redelijk makkelijk (en voordelig) is om het door iemand van de lijst te laten doen.

Maar had in mijn hoofd zeg maar de gedachte om het door (Grand) Seiko zelf te laten doen en dan alles opknappen zodat hij “als nieuw” is.
Ik blijf er voor mezelf bij dat ik er echt een (Grand) Seiko batterij in wil. En als hij daar dan toch ligt dan kan ik hem gelijk laten servicen, ik heb namelijk geen idee van de eventuele servicehistorie.
En dan eventueel polijsten. Maar zoals door iemand benoemd kan ik ook alleen de bezel laten polijsten zodat die kras weg is.

Amsterdam met dit weer is geen straf haha.

Indien binnen de garantie zou ik een lichte voorkeur hebben voor GS maar in jouw geval zou ik zeker net zoveel, zo niet meer, vertrouwen hebben in bepaalde personen op het forum. Maar het is wel per horloge verschillend voor mij. Ik wil ooit een Speedmaster Reduced denk ik en die gaat dan weer wel naar Omega voor service.

Ben wel benieuwd hoe het opgelost gaat worden en wat het kost. Succes. :smile:

1 like

Je kan gratis parkeren bij reigersbos of holendrecht.
Vandaar met de metro de stad in.
Ideale verbinding.

2 likes

Daar kunnen we wat mee, dank! :+1:t5:

1 like

Denk dat dat gewoon een batterij van een ander merk is hoor.

Mss met seiko erop gezet maar care.

Ja wellicht. Als jij dat zeker weet dan is dat inderdaad zonde geld. Ik weet het niet, dus doe het maar zoals het hoort. Ik wil ook niet op een paar tientjes gaan letten hoor.
Ach, ik bedenk wel wat het uitgaat worden :blush:.

Prima toch. En een mooi excuus om om de paar jaar een dagje Amsterdam te doen :stuck_out_tongue:

2 likes

Zo is dat hahaha. Nu vrouwlief nog overtuigen van de Amsterdamse uitjes.

“Amsterdamse uitjes” :smile: