SBGF021 Black Tatami JDM
Internet gaat je niet helpen. Ik zou Grand Seiko / Seiko vragen vooraleer iets te doen.
Bedankt, ik ga er morgen even induiken.
Ben ik heel lomp of bot als ik zou proberen of ik het laagje zou kunnen beschadigen/krassen? Je zit nu toch al tegen een vervanging aan te kijken, als dan blijkt dat er inderdaad een coating overheen zit kun je nog besluiten dat volledig weg te werken
Daar is een leuke app voor: “Speak and translate”. Die laat je een tekst zien, kan Japans zijn maar ook bijv. Koreaans, ziet welke taal het is en vertaalt die dan naar redelijk verteerbaar Engels.
Wij hebben jaren lang Japanse en Koreaanse expats als bovenburen gehad en die kwamen er zelf mee, want hun Engels was niet altijd je van het…
Het Japans of Engels vertalen met de camera mogelijkheid van ‘Google Translate’ werkt vaak verrassend goed, is misschien nog een optie?
Ja, als ik het glaasje toch laat vervangen dan is dat zeker een optie ja. Eerst even informeren wat dat vervangen gaat kosten.
Eigenlijk schande dat bij zo een duur horloge dit kan gebeuren.
Ja ergens wel. Maar dit horloge is inmiddels wel 22 jaar oud. Ik heb ook geen idee vanaf welke leeftijd een coating los zou mogen raken.
Nou ja, niets heeft het eeuwige leven.
Zo is dat haha.
Gisteren foto’s naar Seiko Schiedam gestuurd. Aan de hand daarvan vastgesteld dat de coating aan de buitenkant zit.
Prijzen geven ze niet, dat kan alleen via Grand Seiko dealers. Dus even kijken wie dat dan moet doen.
Seiko Boutique inmiddels gesproken. Prijsindicatie kunnen ze niet geven.
Ik moet het horloge naar Amsterdam brengen, zij sturen hem naar Schiedam. Schiedam mailt Amsterdam wat het kost. Amsterdam belt of mailt mij. En als ik hem wel of niet laat vervangen moet ik naderhand naar Amsterdam om het weer op te halen.
Ik begrijp het wel maar vind het zeer omslachtig.
Me 2. Heb eens m’n King Seiko opgestuurd, dat kon gewoon via de lokale Seiko dealer, dus dat zou ik eerst ff proberen.
Maare, heb je al gekeken of er op het forum een horlogemaker dit kan doen? Weet niet hoe het met verkrijgbaarheid glas zit, maar het werk op zich hoeft niet perse via Seiko zelf. Er is ook geen sprake van garantie of iets dergelijks meer natuurlijk.
Dit zal lastig zijn.
Omslachtig is die hele seiko service procedure.
Als ik wat naar Seiko stuur, altijd via de dichtstbijzijnde dealer.
Nou, ik dacht eraan dan gelijk even een nieuwe en originele batterij erin en even polijsten.
Als het glas makkelijk te verkrijgen is dan moet ik een batterijwissel zelf (laten) doen. En polijsten ook laten doen. Weet niet in hoeverre me dat wat bespaart. Op zich is een uitje Amsterdam met vrouwlief (en eventueel kids) ook niet zo erg natuurlijk.
Zitten weinig dealers hier in de buurt (Zwolle).
Grand Seiko website geeft;
S&C Rotterdam
S&C Amsterdam
Seiko Boutique Amsterdam
En dan heb je nog de officieuze dealers als o.a. Van Hell, dat is wel dichterbij dan maar voor zover ik weet geen officiële dealer van GS.
Ik heb geen enkel benul van wat polijsten, glas vervangen en batterij vervangen ongeveer kost. Als ik op € 500,00 uitkom ben ik wel blij hoor. Maar ben bang dat ik me daar nog wel eens in kan vergissen.
Ben benieuwd…
Polijsten is tricky. Zou ik alleen laten doen als zwart op wit staat dat hun speciale zaratzu pipo t doet. Als ik me goed herinner hebben ze daar hun eigen kamil.