Inderdaad, even voor de goede orde. De juwelier ben ik zeer, zeer tevreden over!!
Seiko NL heb ik daarentegen mijn vraagtekens ook wel klein beetje bij.
Het probleem was het volgende, spikkels/corossie,whatever op de wijzer(s) (wel even inzoomen):
Het horloge is naar Schiedam gegaan, via de juwelier, “toevallig” zouden ze dezelfde wijzers daar hebben liggen was aangegeven aan de juwelier.
De hele operatie duurde twee weken. Inderdaad, andere wijzers, maar wel óf gewoon met blote handen er op gezet dus dofheid cq vingeradrukken, óf van dezelfde productieserie (met andere spikkels en verkleuringen, maar volledig zaratsu polished “distortion free”-wijzers waren het zeker niet (meer).
De juwelier heeft het me laten zien, foto’s gemaakt en direct werk gemaakt van Japan. Daar waren ze niet blij begreep ik en wilde ze hem per omgaande hebben. Ik weet dus niet óf er wat mis is gegaan in Schiedam, in ieder geval het was nog niet goed.
Het horloge krijgt verder in Japan direct een volledige checkup, wordt weer afgeregeld, en nieuwe wijzers, etc. En, die worden dus, als ik goed geïnformeerd ben, gewoon weer opnieuw gemaakt.
Vanmiddag toevallig nog een update gehad, dat er aan gewerkt wordt, dat dan weer wel. Maar goed ik ben niet van het ongeduldige met dit horloge, mede doordat de juwelier zo fijn handelt.
EDIT: Overigens is dit dus de reden dat hij al een tijdje even niet in het “wat dragen we vandaag topic” komt.