Ervaringen service beurt Grand Seiko

Wie heeft ervaring(en) m.b.t Service cq onderhoud van een Grand Seiko?

Vraag me ook af waar het horloge naar toegestuurd word, wat zijn de kosten, welke mogelijkheden zitten in hun pakket ,wanneer kan je hem terug verwachten en op wat voor een prijskaartje moet je dan rekenen?

3 likes

alle prijzen staan op de Grand Seiko website meen ik

2 likes

Klopt heb ik al gezien, gaat me ook om evt verborgen kosten die worden doorberekend,
wat gebeurt er bijvoorbeeld als de lederen band van mindere kwaliteit is? word deze vervangen? hoe werkt dan de communicatie, verder ben ik zeer nieuwsgierig naar de ervaringen en of jullie nog tips hebben?

als ik een horloge binnen breng dan zeg ik wat ermee moet gebeuren en vraag ik een offerte om later niet voor verrassingen te staan :slightly_smiling_face:

5 likes

Opsturen zonder die versleten band.

1 like

Wordt als meerprijs optioneel aangeboden, ik stuur altijd mijn horloges in op de minste band zodat mijn custom banden niet “verdwijnen”.

1 like

Lees dit even door. Komt er op neer dat je het liefst ziet dat-ie heen en weer naar Japan gaat i.p.v. naar Schiedam. If you pay peanuts, you get monkeys - ik ben in Schiedam al eens te duur bevonden om aan te willen nemen. En dat was toen nog benedenmodaal.

Draadje is wel al enkele jaren oud.

2 likes

Vraag het Seiko Nederland of de Boutique, zou ik zeggen. :thinking::shushing_face::slightly_smiling_face:

Dus ik moet bij de Seiko boutique vragen om de ervaringen van het horloge forum? cq tips

Nog betere opmerkingen?

1 like

Je vroeg naar prijzen, waar het heen gestuurd gaat worden en zo nog een paar dingen meer die Seiko je zo kan uitleggen.

Mijn ervaring met Grand Seiko service is goed. Ik had een Jaap die na laser welding polijsten en twee maanden Japan voor 500 euro opgelost was, maar daar heb jij geen reet aan omdat je een ander horloge hebt.

Ik raad je dus echt met klem aan om dit dicht te gooien, ook omdat ervaringen met bedrijven hier niet echt toegelaten worden, om vervolgens inderdaad het gesprek met Grand Seiko aan te gaan.

  • welk horloge heb je?
  • wat is de leeftijd?
  • welke service geschiedenis is er?
  • wat is je service vraag of behoefte?

Want zeg nou zelf, wij kunnen jouw vraag niet beantwoorden zonder te weten waar je het over hebt. Hoe lang is een stuk touw, zeg maar. Het antwoord kan maar zo goed zijn als de vraag.

5 likes

In de bouwmarkt zie ik ze meestal aangeboden als 3, 5, 10 en 25 meter.

1 like