Laat je (/een) Grand Seiko zien

Ja is dat ook echt zo? ik moet er toch maar eens 1 gaan bekijken. ik ben wel beetje rolex fan, deels ook vanwege de kwaliteit. dus als dit nog beter is dan ben ik in ieder geval nieuwsgierig haha

1 like

Mooi… chrono24 verkoper horloge vergoedt deel van de kosten batterijenwissel. Vanmiddag bij ace en spyer laten uitvoeren.

vind deze wel mooi, momenteel te koop op uhrforum (niet de mijne hoor), maar verder ken ik er niet zo veel van
:grinning:

2 likes

Zomaar omdat het zonnetje schijnt…

Met dank aan het archief van Vierport

Mij werd verteld dat de batterijwissel van een GS uitgevoerd moest worden in het Seiko atelier te Schiedam. Daar worden dan ook de pakkingen vervangen en het horloge weer waterdicht geperst. Kosten daarvoor zouden circa 90 a 100euro bedragen. Ben stiekem wel benieuwd wat het bij Ace en Spyder heeft gekost…

Idem verhaal, met toevoeging door seiko japan opgeleide medewerker en twee weken doorlooptijd. Had ik helemaal geen zin in. Heb gekozen om het (ditmaal) niet af waterdicht af te laten persen, met nieuwe pakkingen.

En dan betaal je alleen wat voor de batterij en open en dichtmaken.

Die toevoeging kreeg ik ook te horen. Ook dat het laten vervangen van de batterij door een externe horlogemaker wellicht gevolgen kon hebben voor de garantie. Geen idee of dat waar is of het een slim argument is om toch voor de Seiko atelier route te gaan. Het uurwerk is immers hermetisch afgesloten met enkel een makkelijk toegankelijke batterij, dus op de pakking na zou je zeggen dat het geen probleem zou moeten zijn.

Zeker als je niet in de buurt van de Boutique woont is jouw optie ook het overwegen waard. Bovendien zijn er voldoende horloge makers die het horloge waterdicht af kunnen persen. Ik ben er nog niet over uit.

Een horloge waterdicht persen, hoe zie jij dat voor je? :upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Een heel delicaat klusje met een bankschroef. Vereist de nodige precisie.

Flink aandraaien? :grin:

Garantie op mijn horloge is al een jaar of 8 verstreken. En onder water ga ik niet.

1 like

Kleine japanner met rubberen hamer… Maar formulering was wellicht wat ongelukkg.

1 like

Had ik maar liefhebber gebleven van de ‘gewone’ seiko…

:kissing_heart:

10 likes

10 likes

Ik doe sinds gisteren ook mee…prachtige techniek en ontwerp :ok_hand:


Zojuist even een filmpje gemaakt met m’n iphone op 240fps slo-mo…hier is goed de 2-step second in werking te zien.

Moving broad Grand Seiko hands with the Twin Pulse Control Motor
Unable to match the high torque of mechanical watches, quartz watches generally make use of lighter and thinner watch hands. Grand Seiko quartz models defy this limitation, bearing the same broad hand design as on every Grand Seiko watch. The 9F quartz caliber makes this possible through its Twin Pulse Control Motor, a system capable of turning longer and heavier hands while preserving battery power.

In a normal quartz movement, the second hand moves in a single step from one second to the next. In the 9F quartz movement, the second hand instead makes two consecutive steps per second, triggered by two successive pulse signals. Increasing the number of pulse signals augments the output torque from the rotor, enabling the use of heavier hour, minute, and second hands. This two-step process is undetectable by the naked eye and appears as a single step no different from standard quartz timepieces.

20 likes

27 likes

GS als het wat mag kosten !:sweat_smile:

https://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-blue-ceramic-hi-beat-gmt-special-limited-edition-sbgj229-watch/2/

Na de limited edition, hebben we nu dus ook de special limited edition. In 2019 verwacht ik de very special limited edition en in 2020 de very exclusive special limited edition.

3 likes

Ja en daarna komt de “Not available limited edition”

2 likes

Lijkt me een goed plan, want ze worden er niet mooier op.

1 like