Laat je (/een) Grand Seiko zien

Is dat zo?

Kan me moeilijk voorstellen dat service van een GS in Schiedam max €300 kost.

Iemand die al ooit zijn GS bij de AD voor een service heeft aangeboden?

Met een vintage Grand Seiko (of Seiko in het algemeen) moet je daar volgens mij ook helemaal niet zijn. Gewoon bij een horlogemaker laten doen.

Zou een ‘gewone’ horlogemaker aan onderdelen voor een GS kunnen komen denk je…?

Ik denk juist wel. Wat ik van de verhalen hoor heeft Seiko geen of nauwelijks meer onderdelen liggen voor vintage horloges. Het is bij Seiko heel anders dan bij Omega of Rolex. Op ebay of via fora kan je wel aan onderdelen komen

1 like

Toevallig niemand die deze gaat bestellen om hem daarna met een flinke afschrijving door te flipperen? :no_mouth:

4 likes

Voor huidige GS’en

2 likes

Dat is niet best zeg met die roest op die foto’s. Toch naar even goed naar kijken voordat ik iets koop. Net nog in de boutique de sbga375 en sbgj201 geprobeerd. Blauwe duidelijk mooier.

1 like

Oei, wat mooi


Bijbehorend leesvoer: https://www.hodinkee.com/articles/hands-on-with-the-new-limited-edition-grand-seiko-hi-beat-gmt-with-green-dial

11 likes

Vandaag weer om de pols :yum:

16 likes

Deze sbgj005 blijft toch de mooiste. Daarna de sbgj231, dan de 227 (peacock). Ben hard op zoek naar een van deze drie. Wordt dat niets dan blijft de sbgj203 over, iets minder uitgesproken maar wel allround.

2 likes

De 227 is ook prachtig maar moeilijk te vinden én enkel voor de hoofdprijs volgens mij.
Ben benieuwd wat je kiest, er zit geen foute keuze tussen.

Dat de SBGJ227 lastig te vinden is, komt ook doordat er van dit horloge slechts 700 zijn gemaakt. Wordt er nog wel eens een aangeboden via chrono24, maar dan vaak uit de VS. Dan worden ze dus wel heel erg prijzig. Zelf bezit ik er een sinds december 2017.

8 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::+1:t2:

1 like

Deze Quartz heb ik gisteren gepast, limited tot 1.200 stuk. 40 mm en erg mooi; food for thought!

10 likes

Binnenkort als NA te bewonderen? :wink:

Wie zal het zeggen. Ik ging eigenlijk kijken voor een Oris Big Crown Pointer Date in blauw… ook heel mooi.

1 like

:heart_eyes::heart:️:heart_eyes:

1 like

Weet je toevallig wat het typenummer is?

ja dat is: SBGN007G

1 like

Lekkere kleur. Nu nog in een 44GS kast!