Ben op zoek naar een horloge [€500-€1000]

zeer interessant! En ik vroeg me af, wat houdt “23 jewels” in? En kan ik ergens vinden welke materialen zijn gebruikt voor dit horloge? Krijg op google niet zo snel wat ik wil zien, waarschijnlijk weet ik niet goed waar ik op moet zoeken :sweat_smile: :laughing:

Kijk ook naar youtube films van Watchfinder/ long island watches et cetera, best leerzaam!

Wellicht in de specificaties! Geen Goud of zilver in ieder geval :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

Jewels :point_down:

https://allesoverhorloges.nl/jewels/

1 like

@dailyjan De Alpinist is nu (nog) verkrijgbaar voor rond de €450. Wordt alleen maar prijziger.
Dan hou je budget over voor 1 andere ernaast. Dit ivm je kledingcombinaties :wink:

Een andere optie is de Oris Aquis. Ook erg fraai en gebruikt hier op HF wel voor 1000 te vinden.

@willemC heb jij nog een mooi plaatje?

1 like

BAMMMMMMMMM al is deze wat duurder omdat het de titanoum versie is. De “gewone” is wel onder de 1k op te pikken. Moet je polsje wel aan kunnen btw.

1 like

Hoezo?:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Omdat dit eigenlijk, zonder uitzondering, erg lelijk is :wink:

1 like

Wellicht dat je een kijkje kunt nemen bij Frederique Constant, tissot of Hamilton. Wil je de echte tijdloze look dat zou je voor dat bedrag ook zeker op zoek kunnen gaan naar bijvoorbeeld een vintage omega constellations of iets dergelijks.

Je kan proberen bij @flowert zijn blauwe te bemachtigen maar ik weet niet of hij hem al wil verkopen.

NA: SPB089! 🎉

Ik heb zelf trouwens helemaal geen problemen om het groen te combineren. De blauwe is limited edition maar ik vind de groen qua kleur meer bijzonder.

3 likes

:tada:

5 likes

Seiko presage. Is de luxere lijn van Seiko. Een stap onder de Grand Seiko’s.

Hmmm de reacties nog niet gezien. Blijkbaar zijn veel mensen eens met mijn keuze voor Seiko. :grimacing:

1 like

De Archimede in het blauwe deel👍

Dit vind ik een professioneel ogend horloge. Voldoet zeker aan je wensen behalve dat het een metalen bandje is. Misschien dat je op zoek kunt gaan voor een leuke leren bandje.
Prachtige wijzerplaat, wijzers die net lijken op zwaarden.
1 woord: prachtig

Vind je dit te formeel dan zou je ook nog kunnen kijken bij Glycine. Die hebben ook leuke horloges. Ga je voor meer sportief dan zou deze Combat misschien wat voor je kunnen zijn:

Kan, Seiko is altijd een goede optie in dat segment. Maar een Oris sixty-five brengt bij mij ook wel een glimlach op het gezicht. Ik heb niet per se één favoriet, er zijn meerdere kanshebbers als ik voor deze keuze zou staan.

2 likes

Of deze met NATO ziet er ook wel tof uit. Iets minder sportief dan die andere Glycine.

Inderdaad tussen de 500-1000 heb je heel veel. Wanneer je tweedehands gaat wordt het alleen maar nog meer. Dan gaat er een deur voor je open vol met weelde, maar ook met woestenij.

jepp ben ik nu ook achter gekomen :roll_eyes::laughing: Maar de Seiko Presage ga ik ook zeker onthouden!

1 like

wauw! misschien wel een goede aanvulling op de seiko alpinist?

1 like