TL;DR: blauwe alpinist, foto’s hieronder.
Ik was al enige tijd in bezit van mijn tweede SARB017, a.k.a de groene alpinist. Mijn eerste ooit verkocht om wat fondsen vrij te maken voor een ander horloge, mijn tweede bleef als all-round vakantiehorloge. Die was letterlijk overal geweest: 25 meter onder water, maar heeft ook bergtoppen van dichtbij gezien. In 5 sterrenhotels en in hostels. Azie, Australië, Afrika en Europa. Zowel semi-sportief als semi-netjes.Deze mocht krassen oplopen, want die zou nooit meer vertrekken. (disclaimer: dat heb ik over meer horloges dan over ex-vriendinnetjes gezegd)
Totdat ik twee weken geleden een mail in de box had waarbij de vrienden van Hodinkee weer eens een overprijsde limited aanboden. Maar deze te dure limited was toevallig wel één van mijn lievelingshorloges in mijn favoriete kleur.
Is die premium dan teveel? I don’t know. Had ik het ervoor over? Hell yeah!
Meteen de knoop doorgehakt en mijn oude trouwe groene kameraad van de hand gedaan. Dan was de stap naar deze versie niet eens meer zo heel groot.
Langs deze weg nog eens extra lieve woorden aan @HanDavinci die een instamaatje had die zo vriendelijk was hem vanuit de VS te willen op/doorsturen.
Was nog even spannend met de verzending, want de vrienden van de UPS hadden mijn adres verkeerd overgetypt. Toen ik gisteren in mijn track & trace zag dat hij was afgeleverd aan ‘Henk’ (er woont geen Henk in mijn straat) en er geen briefje in mijn bus lag raakte ik even in en lichte paniek. Maar enig speurwerk leerde dat er een verkeerd huisnummer op stond hij recht aan de overkant was bezorgd.
Dan nu: voordat we aan het onderwerp ‘foto’s’ toekomen nog even een puntje van assistentie gevraagd. Ik moet er nog een andere band bij. De huidige band is een Hirsch Mariner (100m WR) en dat maakt het écht een grab ’n go horloge, omdat je er ook mee kunt zwemmen en zelfs duiken.
Maar deze staat er niet zo geweldig op vind ik.
Mijn concrete hulpvraag:
Wat ik niet zoek:
- Staal
- Zwart
- Nato
- Suede
Edit: rubber ook niet. Mijn elders ingezette excuus over rubberintolerantie houdt anders geen stand.
Wat ik wel zoek:
- 20mm aanzet
- Bruin
- Leer
- Waterproof is een pre
Budget: ik zou niet heel veel verder willen gaan dan 60 piek voor een band op dit horloge.
Alle suggesties zijn welkom, foto’s al helemaal.
En nog een bonus-lume-shot vanuit de wasstraat: