NA: SPB089! 🎉

TL;DR: blauwe alpinist, foto’s hieronder.

Ik was al enige tijd in bezit van mijn tweede SARB017, a.k.a de groene alpinist. Mijn eerste ooit verkocht om wat fondsen vrij te maken voor een ander horloge, mijn tweede bleef als all-round vakantiehorloge. Die was letterlijk overal geweest: 25 meter onder water, maar heeft ook bergtoppen van dichtbij gezien. In 5 sterrenhotels en in hostels. Azie, Australië, Afrika en Europa. Zowel semi-sportief als semi-netjes.Deze mocht krassen oplopen, want die zou nooit meer vertrekken. (disclaimer: dat heb ik over meer horloges dan over ex-vriendinnetjes gezegd)

Totdat ik twee weken geleden een mail in de box had waarbij de vrienden van Hodinkee weer eens een overprijsde limited aanboden. Maar deze te dure limited was toevallig wel één van mijn lievelingshorloges in mijn favoriete kleur.
Is die premium dan teveel? I don’t know. Had ik het ervoor over? Hell yeah!
Meteen de knoop doorgehakt en mijn oude trouwe groene kameraad van de hand gedaan. Dan was de stap naar deze versie niet eens meer zo heel groot.

Langs deze weg nog eens extra lieve woorden aan @HanDavinci die een instamaatje had die zo vriendelijk was hem vanuit de VS te willen op/doorsturen.

Was nog even spannend met de verzending, want de vrienden van de UPS hadden mijn adres verkeerd overgetypt. Toen ik gisteren in mijn track & trace zag dat hij was afgeleverd aan ‘Henk’ (er woont geen Henk in mijn straat) en er geen briefje in mijn bus lag raakte ik even in en lichte paniek. Maar enig speurwerk leerde dat er een verkeerd huisnummer op stond hij recht aan de overkant was bezorgd.

Dan nu: voordat we aan het onderwerp ‘foto’s’ toekomen nog even een puntje van assistentie gevraagd. Ik moet er nog een andere band bij. De huidige band is een Hirsch Mariner (100m WR) en dat maakt het écht een grab ’n go horloge, omdat je er ook mee kunt zwemmen en zelfs duiken.
Maar deze staat er niet zo geweldig op vind ik.
Mijn concrete hulpvraag:

Wat ik niet zoek:

• Staal
  • Zwart
  • Nato
  • Suede
    Edit: rubber ook niet. Mijn elders ingezette excuus over rubberintolerantie houdt anders geen stand.

Wat ik wel zoek:

• 20mm aanzet
  • Bruin
  • Leer
  • Waterproof is een pre

Budget: ik zou niet heel veel verder willen gaan dan 60 piek voor een band op dit horloge.

Alle suggesties zijn welkom, foto’s al helemaal.

En nog een bonus-lume-shot vanuit de wasstraat:

40 likes

Dat heb je snel gefikst zeg! Mooi ding!

3 likes

One to the lobi :revolving_hearts:

Als je hem nu verkoopt heb je winst. Is die premium dan alsnog teveel?

5 likes

Mooi hoor. VInd hem ook mooier dan de groene!

1 like

Mooi!

Toch meer sunburst blauw? (Ik vond m op de hodinkee foto’s mooier, meer matblauw… :face_with_hand_over_mouth:)

Band: Hirsch performance! 300 m waterproof (geen idee hoe dat werkt met n bandje…)

1 like

Wat een pracht horloge! Kleur komt veel mooier boven op jou foto’s dan op die van Hodinkee.

Proficiat met je aanwinst, ben er echt jaloers op vermits ik er zelf letterlijk een paar seconden naast heb gegrepen

2 likes

Mooi hoor… de blauwe mag er zijn :smiley::+1: Proficiat. Ik knuffel wel voorlopig met jou ex :wink::white_check_mark:

1 like

Kwijl!. :drooling_face:

1 like

:kissing_heart:

Maar dat doe ik niet.

Nee.

1 like

Prachtig, een schoonheid :ok_hand:

Geniet van je NA.

1 like

Nee, dat is heel gek. Hij oogt bij minder licht een beetje zwartig, maar in direct licht heeft hij wel een lichte blauwe sunburst. Best chic als je het mij vraagt.

3 likes

Prachtig deze !
Gooi m op een Hirsch Chrono Shark (100m wr)

1 like

Dat is dan nog snel gegaan zeg! Echt een heel tof horloge…stiekem vind ik deze stukken mooier dan de groene. Veel plezier ermee man :+1:t2:

1 like

Mooi ding man. :+1:t2::+1:t2:

Misschien ook mooi op een Hirsch Sienna of Lucca, wel iets duurder.

1 like

NICE! :confetti_ball:

1 like

Proficiat! De groene was niet zo mijn ding, maar deze vind ik n stuk leuker.

2 likes

Ja, die zijn zeker ook mooi. Beetje aan de glimmende kant, maar die neem ik zeker mee in de overweging. :+1:

Hmm.

Ik zou hem toch op staal zetten. Een brushed Oyster om precies te zijn.

8 likes

Prachtig horloge.
Als band zou ik gaan voor de Hirsch Performance James.

1 like

Ja, ik weet het.
Vind ik ook oprecht heel gaaf, maar met die Globemaster heb ik al een horloge met een donkerblauwe plaat op staal.

2 likes