Benelux en tijd verzetten

Het schijnt dat het nu het laatste keer is dat we (in België) de zomertijd verzetten.
Maar ik heb gehoord dat alle europeese landen nog niet de zelfde tijd hebben beslist te kiezen…
En dat de Benelux landen bij hun kant samen zullen beslissen een gemeen uur te houden.
Dus, wat zullen we houden ?
Hebben jullie iets ervan gehoord ?

1 like

Ik heb een tijd geleden gehoord dat de Benelux er een beslissing over wilde nemen en ervoor wilde zorgen dat de tijdszones binnen de Benelux in ieder geval dezelfde blijven. Om bij het gewone volk te peilen welke tijd de voorkeur zou hebben, winter of zomertijd, was het voorstel om in de 3 landen een referendum te organiseren. Ik ben voor referenda, dus in mijn ogen een goed idee. Maar onlangs hebben de wijze heren in Den Haag, mede dankzij D66, besloten het referendum, jarenlang bepleit door D66, af te schaffen.

Dus in België en Luxemburg kan er nog een referendum worden gehouden maar in Nederland dus niet. En daarna bleef het bijzonder stil omtrent deze discussie.

2 likes

Lang leve 1 Europa…

:sob:

2 likes

Ja, die heb ik (vlug) gelezen. Maar ik had niet begrepen dat de europeese landen niet het zelfde tijd zouden hebben… behalve Benelux.

Ik zal balen van de kortere zomeravonden, kan ik veel minder lang fietsen 's avonds… Dat geldt voor alle buitensporters.

En vergeet niet dat de zon in de zomer dan al om kwart over 4 op is…! Daar gaat m’n :sleeping:… Het ziet er naar uit dat NL gewoon de zomertijd afschaft, daar sturen ook de staatsmedia (lees NOS) al duidelijk op aan.

je kan wel s’ morgens eerder op je fiets stappen :slight_smile:

1 like

:smirk: Ja doei.

Ja lekker om 4 uur snachts gaan fietsen.

1 like

:joy:

Wel vaker om 5 uur al opgestapt: zo heerlijk rustig bij de weg :slight_smile:

Jij bent daarin eerder de uitzondering dan de regel. Als je er een 9 tot 5 werkschema er op na houdt wat het meerendeel van de bevolking doet is de zomertijd veel logisher. Ik zou dus eerder zijn voor afschaffing van de wintertijd.

1 like

Bedoel je niet andersom?

Aangepast, was inderdaad een foutje :grimacing::grimacing:

1 like

Ik vind zelf dat iedereen gewoon zelf moet kunnen beslissen of hij/zij de klok verzet…

Wacht

2 likes

Ik ben voor de zomertijd, anders zijn je mooie lange zomeravonden verleden tijd en heb je 's ochtends een nutteloze hoop daglicht terwijl je nog in bed ligt.
Mochten ze toch terug gaan naar alleen wintertijd overweeg ik om 's zomers zelf een soort zomertijd in te voeren en een (half) uurtje eerder naar m’n werk te gaan; heb ik toch nog een iets langere avond. :thinking:

is ook onzin natuurlijk:

image