Bestaat dé graal eigenlijk wel?

Naar aanleiding van dit topic (en voorgangers) kom ik op de vraag of dé graal eigenlijk wel bestaat? Ik draai nog niet zo lang mee en beschouw mezelf als horlogenoob. Net als ieder ander hier waarschijnlijk, is het vrij onschuldig begonnen met één horloge en de zoektocht daar om heen.

Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik hier leer (off topic daargelaten ;)). Dat zorgt voor verschuivingen in de wensenlijst. Was ik in een eerder stadium overtuigd dat er een Meistersinger zou komen, ging die ‘liefde’ al snel over naar een Panerai Luminor (ik heb zelfs een Getat aangeschaft voor ‘het gevoel’). Onlangs zag ik een plaatje van een Tag Heuer Carrera Calibre 16 langskomen en werd weer op slag verliefd.
Rolex heeft me nooit kunnen bekoren, maar alle Rolex plaatjes overkill (no offence) trekt me over de streep. Toch ook erg gaaf…

Het lukt me momenteel niet eens één van de genoemde horloges aan te schaffen door budgettaire redenen. Hoe gaan jullie hiermee om? Hoe kom ik tot een ultieme graal?

Nu begrijp ik alle flipperaars hier… :+1:

9 likes

Mijn graal bereik ik alleen als ik de Lotto win, anders niet … alas … :sleepy:

Ik flipper ook niet omhoog e.d. …

1 like

Sparen, flipperen, verkopen en steeds een stapje omhoog proberen te gaan

4 likes

Maar de graal staat in ieder geval vast, om optimistisch te zijn.

1 like

Tja zelfs met lotto winen is het soms nog niet genoeg…
De graal is naar waar men kijkt,
de hobby is de dagelijk weg naartoe,
aankomst is minder belangkrijk dan de weg.
BD

8 likes

Das waar en de dromen erover zijn ook ok hoor :slight_smile: :slight_smile:

Excuus, insteek van het topic is niet het gebrek aan budget. Dan wil je het niet graag genoeg, zegt men en ik sluit me daarbij aan.
Als ik maar stop met om de twee jaar een andere auto te kopen, laat staan motoren…

Mijn punt is het bepalen van dé graal.

Ik ben atheïst, maar dit boek heb ik gelezen … :smile:

Ah so, ok, dit is um: een Breguet Classique ! :two_hearts:

4 likes

Zolang je ‘tijdelijke’ grails koopt die niet te hard afschrijven en een beetje goed in de markt liggen is het geen ramp om van grail te wisselen om de paar jaar

2 likes

De Tröckener kecks zongen het al "de jacht is mooier dan de vangst"
ik ga er van uit dat niemand veel ervaring heeft met "de graal"
misschien van plaatjes of andermans ervaring,
en zodra je dat ding eenmaal bezit valt het weer tegen.

misschien moet de vraag zijn;
wie heeft zijn graal bereikt en hoelang bleef deze ?

2 likes

Ik had beter zo een gekozen van Breguet

Ik hou van complicatie !

2 likes

Bekijk het als een metafoor voor de ‘echte’ graal: een eeuwenlange vruchteloze speurtocht naar iets waarvan we niet eens zeker weten wat het is en of het bestaat :wink:

Net als in de graalromans,gaat het uiteindelijk niet om het doel maar om de reis.

3 likes

Dé graal, ik weet het niet. Zelf heb ik ook wel wat wensen wat betreft horloges die ik erg graag zou willen bezitten en ik denk dat ik mijn eigen top 3 van boven naar beneden ga proberen bij elkaar te sparen. Maar om een Panerai Radiomir nu dé graal te noemen, nee ik denk er niet zo over. Ik vraag me ook af wat je zal doen als je je graal eindelijk te pakken hebt. Geen doel meer? Nieuwe graal ontdekken? (in dat laatste geval bestaat dé Graal al niet)

Precies mijn strategie… Twee jaar geleden was een vintage Omega Geneve mijn topklok, tegenwoordig heb ik die voor ‘erbij’… Ik koop steeds wat, draag het een paar maanden en ga dan weer op zoek naar wat anders. Verkoop lukt regelmatig voor dezelfde prijs als aankoop, dus eigenlijk heb je een horloge dan gratis gedragen… Houdt de verzameling levendig!

Ik heb geen graal in de zin dat ik 1 horloge heb waar ik echt naar toe probeer te sparen. Er zijn meerdere horloges die ik graag in de verzameling zou hebben, meer een wenslijstje dus. Die komen er nog wel want ze zijn niet super zeldzaam of extreem duur.
Een graal zou je denk ik ook niet moeten kunen bereiken net als de “echte graal”, meer een droom. Zoiets als een Bugatti Veyron of een Jessica Alba :wink:

2 likes

ik nie … :slight_smile:

Eens, een grail is per defenitie onhaalbaar.

4 likes

Het ligt er aan welke kwaliteit en eigenschappen je van een horloge verwacht.

En wat je er aan uit wilt geven. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Daar moet je een balans zien te vinden.

Misschien heb ik er al drie! :smiley:

Grt.

alas! …