Bestaat dé graal eigenlijk wel?

“Streef naar het hoogste en je krijgt wat je verdient” zeg ik altijd maar.

Dus ik blijf streven voor die onbereikbare graal, en misschien maak ik dan mijn wishlist wel waar in dit leven. Leuke spaarpot voor de kinderen misschien? Je weet niet wat de toekomst brengt :slight_smile:

2 likes

Misschien moeten we afspreken dat een “graal” onbereikbaar is we 't eerder moeten hebben over een “droomhorloge”. Graag gedaan! :slight_smile:

1 like

Een droomhorloge heb ik ook niet, droomhorloges daarintegen wel :smile:

Hij bestaat hoor. De Graal :slight_smile:

Maar met z’n +/- 150k euro een horloge wat je in de herft/winter van je leven koopt… ik teminsten… Als ik dan nog leef/centen heb/het mij boeit.

Deze is iets bereikbaarder met 50k…

Ook nét iets vlotter.
Maar beide toch wel serieus next-level spul wat je niet zomaar even koopt.

5 likes

en daar is níks mis mee! :smile:

Toch zou ik me doodschamen om 150k uit te geven aan een horloge, hoeveel geld ik ook zou hebben.

Waarom?

Stel dat je exorbitant rijk bent, dat is 150K een schijntje?!

En wat is het verschil tussen een Omega van 5K dragen of een Patek van 150K moreel gezien?

Die grens is heel persoonlijk, ik vind 150k voor een horloge vrij bizar en daar zou ik me vermoedelijk nooit echt op m’n gemak bij voelen.

Ik ook niet hoor; maar was vooral nieuwsgierig! :smirk:

Zou het ook ongemakkelijk vinden, maar misschien groei je daar overheen als je met je eigen Airbus A380 op vakantie gaat omringd door lakeien??? :sunglasses:

1 like

Toegegeven mijn budget is best wat opgeschoven de laatste jaren maar ik vind alles boven de 10K al vrij absurd. Ik waardeer het vakmanschap van haute horlogerie maar de bedragen gaan vaak nergens meer over. Om maar niet te spreken over sommige bekende namen die elk jaar de prijs met 5 tot 10% omhoog gooien, gewoon omdat het kan… :astonished:

150k voor een horloge met enkel wat goud en zelfs zonder wat briljanten erin is een typisch ding voor de crystal spuiters en een Cohiba sigaartje aanstekers met een flapje van €500 onder ons… Pff lange zin zeg

2 likes

How’s that working out for you? :sunglasses:

2 likes

Tijd teveel @HanDavinci? Beetje oude topics opgraven :joy::joy:

1 like

Is dat wel zo? Er zijn heel veel dingen die ik al lang via WUS, Google en allerlei andere sites wist voor ik hier terecht kwam.

Het gros van wat hier gedaan wordt is plaatjes kijken en roepen of dingen cool zijn of niet, gelardeerd met wat marketingkreten die door de diverse leveranciers de wereld in geslingerd worden.

De hoeveelheid leden met echt, echt diepgaande technische kennis is een vrij kleine kern.

Dat houdt ook in dat “de grail” gewoon voor veel mensen de waan van de dag vertegenwoordigt, oftewel redelijk plat begeer om te consumeren, gebaseerd op het uiterlijk en imago van het object in kwestie.

In dat opzicht is dit forum bijna lifestyle- en modegerelateerd te noemen.

En aangezien mode verandert, verandert de smaak in horloges ook mettertijd. Er zijn gewoon trends, veranderingen en nieuwigheden, en die volgen wij.

Of ik dat een leerervaring in technische zin noem, dat staat erg te bezien.

2 likes

Wijsheid komt met de jaren. Kan nu niet meer zonder.

*edit;

Toch even de volledige quote. :sunglasses:

2 likes

Ja, anders had ik het niet geschreven.

Ik dus niet, want op HF is het vuurtje aangewakkerd.

1 like

Heb helaas geen graal, wel een wenslijst en daar ben ik, gelukkig, de komende paar jaar nog wel even zoet mee.

3 likes

:full_moon_with_face:

2 likes

Maar heb je nu al een Seiko Skx in je collectie :smiley: ?

:metal:t2:

Een paar jaar later en een stuk wijzer geworden. Althans, veel verschillende wijzers in handen gehad!

Hard werken, veel sparen en negatief flipperen proberen te voorkomen. Dan opeens alles de deur uit doen en datgene kopen wat je dacht nooit te bereiken.

6 likes