Bestaat dé graal eigenlijk wel?

Excuus… ik zie het inderdaad. Kan je begrijpen. Is ook een prachtig horloge!

1 like

Lol noob.

3 likes

Lijkt bijna 1op1 op mijn wishlist :grin:
Enkel de chrono tag en tissot zijn zonder chrono :smiley:

1 like

De Tissot zonder Chrono is ook erg mooi moet ik zeggen. Maar je raadt het al, ik houd van subdials :).
De TH is ook wel mooi, maar vind ik niet speciaal genoeg om de één of andere reden.

1 like

Voor mij in ieder geval niet, ben ik achter.
Elk jaar weer word ik verrast door de horlogemerken, bekend of onbekend, en worden mijn smaak en zintuigen weer geprikkeld.

Grappig, een graal is voor mij wat voorlopig even niet bereikbaar is vanwege een tekort aan financiën, vaak echter is het “dát heb ik er nou net niet voor over” een redelijk nette blauwe Sumo van de vorige generatie bijvoorbeeld. Een paar jaar geleden regelmatig te koop voor wat ik er nu voor zou willen geven, maar inmiddels zó 100, 150 euro duurder op de baai en zo, òf af en toe betaalbaar in de VS, maar ja, ga daar voorlopig even niet op bezoek.

1 like

Waar dan ? ik zie 'm niet. :innocent:

1 like

Kijk nog eens goed :grin::ghost:

Zo zie je maar weer, een graal hoeft niet heel duur te zijn :+1:t3:. De definitie voor graal is dan ook voor iedereen verschillend. Voor de een is het iets onbereikbaars en voor de ander een klokje waardoor je niet meer hoeft te twijfelen over een ander klokje. Voor de geluksvogels is dat een klokje dat je al in bezit hebt. Ik heb zelf nog niet uitgevonden wat mijn graal is. Voorlopig doe ik het met mijn subje.

Jazeker bestaat een Graal. Voor mij althans. En een Graal is haalbaar in tegenstelling tot meningen van sommige anderen. Je moet er alleen wel wat voor laten of wat voor over hebben.

De mijne:

TAG Heuer Carrera Calibre 16 Day/ Date titanium

4 likes

Tjah, er zijn blijkbaar veel mensen met grails als een Patek of een AP?! :unamused:

Dat zit voor mij op het niveau van volwassen mannen die naar Ferrari’s of een Lamborghi staan te gluren op een parkeerplaats: niet boeiend want niét haalbaar en daarmee totale tijdverspilling; volgens mijn mening natuurlijk! :innocent:

Het is mijn grail omdat ik gek ben van het strakke design wat Omega’s (meestal) kenmerkt.
Dag, maand en datum aanduiding, sjieker en complexer dan de moon Speedy (toch meer gereedschap dan horloge); je ziet em veel minder vaak dan de moon Speedy (ben graag een beetje uniek) en daarmee best of it’s class!!! :sunglasses:

Jouw Sub (maar dan 2e hands) staat overigens ook nog op mijn wensenlijstje maar met mijn calvinistische inborst is het echt bijna onmogelijk een om horloge van 6k te gaan dragen zonder een schuldgevoel gelijk aan de staatsschuld van Bolivia :smirk:

Welkom in de haalbare-graal club!! :slight_smile:

Leuk om te zien dat iedereen weer zijn eigen graal heeft: sjiek en toch ook kleurig zo’n Tag!
En met mijn favoriete kleur (rood) krijgt ie hierbij officiële goedkeuring!

Is ie al in zicht of ben je nog sparende?

Alles wat je kan bereiken is geen graal, de graal is per definitie onbereikbaar, je zal er nooit komen.

Ik moet altijd zo lachen om mensen die zeggen, mijn graal/grail is in zicht, ik kan mijn grail kopen, wow, graalwaardig, etc. Hooguit spreek je dan over een horloge dat je lange tijd niet dacht te kunnen betalen.

5 likes

Wat een zure en negatieve reactie! :smirk:
Wat is er mis met WEL een financiele inspanning leveren om daarmee WEL je favoriete high end bullshit horloge te kunnen kopen?

Iets meer respect naar anderen zou je niet misstaan!

1 like

Conclusie de persoonlijke “graal” schijnt te bestaan binnen dit forum.
Neemt inderdaad niet weg dat de definitie van graal hier niet aan voldoet. :wink:

1 like

Tom is niet zo’n grappenmaker gezien zijn profielomschrijving :thinking:
Klinkt gefrustreerd en wil dolgraag een Rolex…maar lukt hem niet dus schoppen maar :+1:

Mjah: verzuurd is een prima samenvatting.

Ik heb trouwens net een veels te duur nieuw bandje om mijn “luxe bullshit” gelegd :sunglasses:

4 likes

Best veel mensen hier in Nederland zouden een PP of AP kunnen kopen als ze wilde. Er zijn hier op HF in ieder geval tientallen, zo niet honderden. Maar ik denk dat veel mensen gewoon liever een hoop andere dingen eerst doen en dan alleen met het geld dat echt over is zo’n horloge kopen.

3 likes

Precies.

Tissot75 geeft z’n mening stevig weer, en Jaroen is op den pik getrapt. Beide zijn hier nog erg vers en schreeuwen.

My two cents.
Elf.

1 like

Ja ik denk dat dat de essentie is: het geld dat echt over is besteed je aan een horloge.
Da’s ook mijn instelling.