Bestaat het nog? Dresswatch, handopwinder 36-38mm, 7-9mm dik

Deze, met gratis maan. (1mm te groot en iets te grote bandaanzet. Maar het geheel is zodanig in balans, dat het goed kan)

Of een echte dresser:

Ik heb zelf oren naar een dresser met een lichte plaat. Kijk eerst en vooral bij JLC.

11 likes

Deze is wel kleiner met zijn 34mm maar wel de goedkoopste hier nieuw en in vintage style… ik moest even wennen aan de maat maar vind het echt een gaaf horloge :hugs: …Timex Marlin reissue…


7 likes

Bijna vergeten te noemen. Meets the specs.

8 likes

Ultieme grail kanshebber: Habring2 Felix
38,5mm, handwinder…

2 likes

Enfin, misschien meer deze, zonder romeinse 12.

Hier nog wat meer info, een heerlijke out of the box keuze

4 likes

Gisteren ook in het ‘wat had ik willen dragen’ topic geplaatst. De Moritz Grossmann Tefnut.

Edit: wel 39mm dus telt niet.

7 likes

Het is vintage, maar voldoet verder wel aan heel veel eisen. Ik heb dit model zelf, maar mijn foto’s zijn niet zo mooi als die van @anon50762135EV.

3 likes

Mooi! Maar de prijs?

De trend naar kleinere afmetingen is gelukkig gaande, dus over enkele jaren zullen er wel (betaalbare) horloges komen die aan je specificaties voldoen. Als je niet wilt wachten, zul je toch echt naar vintage moeten.

1 like

Dat wil je helemaal niet weten joh :wink:

1 like

Deze heb ik live mogen aanschouwen, maar helaas niet meegenomen toen. Erg leuk en redelijk te betalen. Misschien zijn de lugs niet jouw smaak?

2 likes

Mijn favoriete GS past ook wel binnen de specs, de SBGX261G, 10mm dik, 37mm diameter, wel met datum. Toch vind ik dit een van de cleanste GS’en, ook op leer ziet deze er super uit en krijgt hij meer een dress look.

3 likes

Ik ben redelijk bekend met GS :wink:
De handopwinders zijn op een hand te tellen.
Maar mijn zoektocht heeft een andere richting.
GS heeft vaak net te kort lug to lug afstand en zijn wat dikker dan de huidige zoekopdracht.

1 like

:grin:

36X9mm. handwound.

Mooi;

En kansloos maar erg leuk;

2 likes

Dank!

1 like

Hmm… die PF is 1 mm te groot lees ik. Overigens de Montblanc die je zelf al liet zien is meer dan fraai en voldoet aan alles specs voor een acceptabel budget;

Met wat leesvoer, succes;

3 likes

Ja, dat is eigenlijk een van de betere opties tot nu toe qua specs. Ik heb hem eerder gehad. Ik vind de kastvorm/ lugs erg mooi (JLC achtig) en ook een goede maat 38mm, maar wel wat dun 6mm. Had 2mm dikker mogen zijn. En de wijzerplaat mag ook wat eenvoudiger. Wijzers vind ik minder.

Wel mooi zicht op uurwerk wat in de basis een eta/pesaux 7001 is. Welk als basis ook in de Nomos, Stowa en zelfs met een klein budget in de Christopher Ward 595 te vinden is. Je praat dan in de prijscategorie €750 - 1500

De Minerva Pythagore heeft het eigenlijk ook allemaal voor wat betreft afmetingen en een prachtig uurwerk. Leaf wijzers. Wel liever in staal/witgoud dan roségoud. Wat er natuurlijk niet is. Fantastische foto’s weer van @Bidle Helaas moeilijk te verkrijgen. Prijzen stijgen aardig de laatste jaren. En zit in het midden.


Daarna kom je al snel in een heel andere prijsklasse en groter formaat inhouse uurwerken welke ook de kast beter vullen waardoor het zicht op de onderkant van het horloge mooier is.

Jaeger le coultre small seconds 38.5mm Kast is ook weer subliem 7.6mm dik. Helaas automatisch uurwerk met kleine kroon.

Zenith Elite is ook top. Kast afwerking is zo mooi. Helaas te groot, automaat en small second op 9 uur.
image

Bijna ultiem is de Patek 5196, maar dan vertikken ze het weer om een zichtbodem te plaatsen.


:rage: Het bestaat niet

2 likes

Vind deze met zijn 39mm ook wel noemenswaardig. Een Union met nog een manufactuur uurwerkje ter van meneer Bergter:

Hij heeft met name een mooie fijne wijzerplaat, op deze foto beter te zien:

Overigens ook geen verkeerd uurwerkje om naar te kijken.

11 likes