‘Betaalbaar’ mechanisch of ‘luxe’ quartz?

Ik weet, uit eerdere topics, dat de meeste mensen op dit forum een (sterke) voorkeur hebben voor mechanische horloges. Maar zowel mechanische als quartzhorloges zijn er in diverse prijsklassen.
Wat heb je liever, een ‘entry level’ (tot zo’n € 500) mechanisch horloge of een luxere, beter afgewerkte quartz (meer ‘up-market’ Zwitsers of GS)?

  • Ik zal nooit voor quartz kiezen; een horloge moet mechanisch zijn, dan maar een ‘goedkope’.
  • Ik heb liever een mooi afgewerkt, luxer quartz horloge.

0 stemmers

5 likes

Als ik voor hetzelfde geld een quartz veel mooier vind, natuurlijk een quartz. Ik heb niets tegen quartz.

6 likes

Grand Seiko quartz. Zo…klaar. :ok_hand::sunglasses:

17 likes

Geen van beide, koop wat ik leuk vind.

2 likes

Grand Casio, ook klaar.

9 likes

Een GS voor €500, zonder twijfel :rofl:.

5 likes

Ook top :+1:

Automaat.
Solar op plek 2…

1 like

Nooit een ‘luxe’ quartz gehad… geen idee. Quartz vind ik wel helemaal prima, die automaatjes steeds bijstellen wordt je ook moe van.

1 like

Ik gebruik een quartz Ives Bertelin - die ik 10-15 jaar geleden kocht in Parijs voor een paar tientjes - als referentie om mijn mechanische (IWC, Omega) gelijk te zetten. Een beetje maf natuurlijk, maar mijn voorkeur gaar uit naar een mechanisch uurwerk.

Check ook eens de Signature lijn van Citizen. Die Eco drives zijn echt top qua uurwerk als ook de afwerking van het horloge zelf👍

2 likes

Quartz. Altijd +1

1 like

Nee dat is @GMTplus1 :rofl:

3 likes

O.k., maar wat nou als je moet kiezen tussen bijvoorbeeld een spiksplinternieuwe Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium (https://wornandwound.com/first-look-the-two-tone-tissot-gentleman-offers-an-incredible-value/) en een gebruikte Omega Aqua Terra quartz (https://www.chrono24.nl/omega/omega-seamaster-aqua-terra-quartz--id11491702.htm)? Kosten ongeveer hetzelfde (scheelt een paar tientjes)…

2 likes

Omg ! :heart_eyes:
Toch nog steeds een grail :blush:

De Aqua Terra…all day, any day!

3 likes

Er zijn een aantal mooie Quartz horloges die mijn aandacht wel hebben hoor zoals de onderstaande:

-Longines Conquest VHP
-Certina DS Action Chronometer
-Casio Oceanus OCW-T200s (net uitgebracht)

Ben toch van plan 1 van de bovenstaande toe te voegen aan mijn collectie dit jaar.

1 like

Ik vind de Solar techniek boeiend en ontzettend handig. Automaat mooie techniek maar niet zo handig bij meerdere horloges. Zeker als het een day date is. Op de een of andere manier vind ik dat wel een volwassener horloge dan een quartz. Gebaseerd op werkelijk niets qua kennis eigenlijk. :grin:

heb een keer een mecaquartz gehad. Deed het toch niet voor mij. Nu terug bij mechanisch (en dat 9x of zo in de kist)

1 like

Dan gaat de keus niet tussen quartz of automatisch, maar welk horloge ik het mooist vind.

1 like