Binnengekomen vanuit Hong Kong

Voortzetting van de discussie Incoming… maar ik ben er niet zo trots op:

Hij is binnen, de Marina Militare, een Chinese ‘hommage’ aan de Panerai Radiomir (45mm). Zoals al eerder aangegeven, wil ik ervaren hoe het ontwerp me bevalt en of een handwinder iets voor me is. Het is absoluut niet de bedoeling dit horloge te vergelijken met de kwaliteit van een echte Panerai, maar meer als eventuele aanloop naar een echte Radiomir.

Valt me niets tegen! Het ontwerp van de kast is echt zeer stijlvol, prachtige vormen, mooie draadlugs. Ook een detail als de sandwich wijzerplaat en het kleine secondenwijzertje vind ik in het echt mooier dan verwacht. Ik heb er meteen een ander bandje om gedaan met een forse 24mm vouwsluiting en… dat was meteen ook de laatste keer, zoals te verwachten viel, heb ik de draadlugs en schroefjes na de wissel maar terug in de kast vastgelijmd. Die waren meteen al gammel. Het uurwerkje had ook wat liefde en geduld nodig, kwam met horten en stoten op gang (het secondenwijzertje liep aan tegen de wijzerplaat), maar na enig aandringen blijft het lopen en nog aardig op tijd ook. Al met al de kwaliteit die je van een goedkoop Chinees product kunt verwachten, dus geen probleem.

Belangrijkste is het ontwerp en het gevoel om de pols, met 45mm precies goed. De dikke band zit erg comfortabel en het horloge ligt mooi plat op de pols. Ben er positief door verrast in ieder geval.
Ik heb alvast mijn spaarvarkentje uit het stof gehaald, die Panerai gaat er komen! Geen idee hoeveel-jarenplan dat gaat worden, maar in ieder geval iets om voor te sparen.

Hier nog wat foto’s:

Prachtig lijnenspel:

De cijfers zijn geel, helaas geen lume. De wijzers bevatten wel lume overigens:

Uurwerkje is best leuk om te zien:

Helaas trof ik mijn spaarvarkentje in deze staat aan, die ga ik snel vetmesten:

Bedankt voor het lezen!

3 likes

Ik heb ook zoiets gehad, uit China. Binnen een week deed hij niet meer opwinden, ik had een automaat. Uiteindelijk heeft me dat relatief veel geld gekost. Via een geschil via PayPal moest ik het horloge terugsturen, op het vliegveld is hij zoek geraakt. Daarmee was ik mijn geld en horloge kwijt. Toch zonde. Mezelf voorgenomen dat soort acties niet weer uit te halen. Nu draag ik met plezier een Getat via HF aangeschaft. :slight_smile:

Ik laat het ook bij eentje hoor, sowieso heb ik geen hoge verwachtingen en als deze stuk gaat, dan gooi ik hem in de knutselbak.

Aj…terugsturen?

Welnee, het werkt nu en de verwachtingen waren toch al niet hoog wat betreft de kwaliteit. Lekker dragen zolang die het doet, kostte immers niet de hoofdprijs.

1 like

Zo had ik mn eerste U-boat replica aangeschaft. Om te oefenen… De replica loopt bijna net zo goed als de echte. Op de details na merk ik haast geen verschil eigenlijk… best erg.

Tja, maar zo’n replica of hommage is natuurlijk lang niet zo duurzaam als de echte. Ik weet niets van U-boat maar een echte (bijvoorbeeld Panerai) is een investering op de lange termijn. Die geef je later door aan je kind of kleinkind. Mijn hommage wakkert het verlangen naar een echte Radiomir behoorlijk aan. Die moet er komen :slight_smile:

Mwa wij bekijken het een beetje anders. Tuurlijk vind ik wel verschillen met de originele, maar ben er niet zo aan gehecht als de andere klokkies. Daarnaast bekijk ik geen enkele aankoop als investering. Als ik later mijn kleinkinderen mn horloges moet nalaten hebben ze ongeveer 27 polsen nodig :smiley:

Of 27 kleinkinderen :wink:
Zelf heb ik laatst twee horloges van mijn overleden opa ontvangen en ik ben er erg blij mee. Opa was geen horloge liefhebber maar het gegeven dat hij ze droeg en dagelijks opwond vind ik erg speciaal. Natuurlijk laat je niet al je klokken na, maar een pronkstuk uit je verzameling heeft toch wel enige emotionele waarde lijkt me, in ieder geval voor degene die het ontvangt.

Ach… een scheiding…huis verkopen… Audi eruit… niet meer op stap…die Panerai komt er wel!

Ehhh, nooit gescheiden, bezit geen koophuis, bezit zelf geen auto, op stap gaan doe ik sowieso al niet, na 20 jaar keihard werken eindelijk wat geld over aan het einde van de maand. Slechts een opgroeiende dochter, maar inderdaad: die Panerai komt er wel.

Dan komt-ie sneller dan ik dacht en makkelijker. Hij is je van harte gegund!

1 like

Thanks. Dromen zijn er om waar te maken, toch?

1 like

Dit soort “hommages” bekoren mij totaal niet, echter kan ik het doel, het aanzetten tot de koop van the real deal, wel waarderen.
Daarbij vind ik je eerste foto wel heel erg mooi zo van schuin bovenop!

Dank je. Wat betreft het doel is het denk ik wel een goede zet geweest. Een Radiomir verschilt veel van wat ik normaal mooi vind, te weten automatische duikers. Maar de Radiomir is zo fraai, ik kan mijn ogen er niet van af houden. Kan niet wachten tot the real deal mijn pols siert.

1 like

Dank je. Wat betreft het doel is het denk ik wel een goede zet geweest. Een Radiomir verschilt veel van wat ik normaal mooi vind, te weten automatische duikers. Maar de Radiomir is zo fraai, ik kan mijn ogen er niet van af houden.
[/quote]

De Radiomir (met faux wired lugs) is er behalve in een maatje kleiner ook in automatische uitvoeringen. Dus je zit niet perse gebonden aan een handopwinder. Al vind ik hun uitvoering van de 6497 1 van de mooiste.