Gisteren foto’s voor iemand anders gemaakt, de HF Pellikaan, dus vandaag even bezig geweest voor een paar van mijn eigen horloges.
Er zijn genoeg topics over dezelfde nieuwe aanwinsten dus tja,… nog eentje. Toch wel de moeite waard om nog eens onder de aandacht te brengen.
Na het mooie topic van @martijnp met veel informatie over Awake wilde ik er ook eentje hebben.
Zoals te lezen in het topic van martijnp zijn ze daar milieu vriendelijk bezig met gerecycled materiaal. Absoluut niet verkeerd natuurlijk. Hoe ver ze daarin gaan is me niet duidelijk want er is weinig te vinden over bijvoorbeeld het uurwerkje.
Dan nog, het ziet er leuk uit en de 10atm gaf voor mij de doorslag. Gelijk eentje besteld en ook een rubber band erbij gekocht. Moet zeggen dat het horloge me erg goed bevalt, maar ben ook steeds meer van de ‘Grab & Go’ horloges. Pakken, omdoen en klaar.
Hieronder enkele foto’s met een paar opmerkingen.
De wijzerplaat knalt er echt mooi uit, tegelijkertijd kun je aan de randen zien dat het geen Moser kwaliteit is, maar dat mag de prest niet drukken. Hoe het horloge speelt met het licht is erg leuk en laat je hand nog even een beetje verdraaien als je er naar kijkt.
De kast is netjes afgewerkt en niet al te dik, wat natuurlijk o.a. mogelijk is door het Japanse uurwerkje.
Nette kroon met logo en mooi om het lijnenspel te zien van de wijzerplaat.
Door het mooie blauwe verloop is deze netjes te combineren en heb er nu een Barton rubber bandje op en staat wat mij betreft prima en belangrijker erg comfortabel.
De meegeleverde bandjes zijn niet denderend en blijven mooi in het kartonnen doosje. Met name de rubber band is,… tja,… niet best. Een dun flapje en het uiteinde bij de lugs hoe die gevormd is over de pushpin; niet mijn ding.
De sluitingen zijn dan wel weer erg netjes uitgevoerd met een kleine uitsparing voor de band.
Een simpele achterkant met daarop het logo en enkele specificaties.
Kortom, ik vind het echt een leuk horloge. Voor het geld vind ik hem erg netjes afgewerkt en deze zal met regelmaat gedragen worden.
@martijnp bedankt voor je topic, wellicht anders nooit tegengekomen.