Breitling en Tag Heuer

Ik zou Tag Heuer inderdaad wel iets onder Omega en Rolex inschalen. Breitling kun je over discussiëren, maar wordt meestal toch wel als min of meer gelijk in marktpositie gezien aan Omega.

Overigens maakt Omega ook pas vrij recent de uurwerken inhouse. Dat zijn ze oa gaan doen om een wat hogere “kwalitietsperceptie” te krijgen volgens mij…

ETA is een bedrijf (eigendom van de Swatch group overigens, dat ook eigenaar is van Omega) dat alleen maar uurwerken maakt.

Omega en Rolex delen hun eigen uurwerken niet, dat is namelijk precies een van de dingen die die merken “exclusiever” maakt.

2 likes

Ja, verschrikkelijk lelijk…:wink:

19 likes

ETA is gewoon een Zwitsers uurwerk merk die uurwerken produceert (kort gezegd).

Tudor bijv. die gebruikt ETA en Rolex uurwerken.
Verder weet ik het zo niet wie er nog meer Omega of Rolex uurwerken gebruikt, ik denk haast niemand.

Klopt heeeuuuul lelijk.

3 likes

Kijk hier eens voor een aardig overzicht van de HF leden collectie "Nationale" Horlogetelling 2018 HF leden POLL

Dus het is voor de koper om te bepalen waar hij of zij voor gaat: een horloge met een inhouse uurwerk of een horloge met een ingekochte uurwerk. Zoals bv dat er bij McLaren een Mercedes motor in ligt en Ferrari alles zelf bouwt inclusief motor.

Ga dit zeker doen.

Ja. Alleen kan het niet met auto’s vergeleken worden omdat de motoren die ingekocht worden door de superbolides zoals McLaren en Pagani totaal niet hetzelfde zijn als die in de C klasse amg Mercedes om maar wat te zeggen.

Eta uurwerken kosten 200 euro ongeveer. Een Breitling met een eta kost je dacht ik zo 1800 euro-ish. Vindt jij dat waard? Men wilt ook graag waar voor zijn geld hebben en je ziet vaak een psychologisch grens van 1000 euro voor iets met een eta. Ik persoonlijk ga echt niet meer dan 1000 geven voor iets waar een eta in zit, maar dat is hoe ik het zie

Qua uurwerk.
Zou dat voor vele echt zo belangrijk zijn?

Mij boeit het echt geen ene zier of het inhouse is of niet.

Nee ik wil geen dikke pak geld neergooien voor prut, moet wel kwaliteit zijn uiteraard.

Welke uurwerken heeft Omega zelf gefabriceerd en in welke modellen zijn deze uurwerken verwerkt? Ik heb het ea gelezen over de 321, 861, 1861, 1863, 3313 A/B/C ( waarbij de A en B modellen problemen hebben), 8500 en 9300.

Welke uurwerken heeft Breitling zelf gefabriceerd dan en in welke modellen verwerkt?

Ja dat snap ik. Maar Breitling en Tag Heuer zijn toch ook merken die hun sporen verdient hebben jarenlang. Dus er zijn blijkbaar genoeg consumenten die wel veel geld voor deze merken willen betalen ondanks ETA uurwerk.Daarentegen zou denk ik ook eerder voor een horloge merk gaan die alles inhouse doet.

Tuurlijk, dat zeker weten. ze doen echt niet onder voor andere merken

1 like

Voor mij zou exclusiviteit en betrouwbaarheid belangrijk zijn. Maar hoe jij er tegen aan kijkt snap ik ook wel.

1 like

http://www.breitlingsource.com/movements_calibers.shtml

1 like

De 321 was een uurwerk van Lemania, en de 861, 1861 en 1863 zijn volgens mij door Omega gemodificeerde varianten daarop die iets goedkoper te produceren waren door een ander chronograafmechanisme.

Ik weet niet zeker of de 8500 en 9300 al volledig inhouse zijn of nog gemodificeerde ETA uurwerken.

Rolex en minder opvallend en niet willen profileren? Het zijn geen kermisklokken zoals sommige Breitling modellen maar de meeste geenzins low profile.

1 like

Bedankt zal deze doorspitten.

1 like

:joy::joy::joy:

Geen kermisklok?

7 likes

Bedankt voor de info.