Breitling in opdracht van ?

Dus toch Landeron 523…ik ga er maar vanuit dat die van mij dat dan ook heeft.

Hier kun je het inderdaad mooi zien staan onder het balanswiel.

Deze komt van bekende Henk. Breitling lijkt er meer opgetekend dan gegraveerd. Twijfel over de echtheid.

1 like

binnenkant achter deksel , staat daar een serie nummer in ?

Ik ook, omdat ik nog niet eerder een Breitling-Landeron connectie gezien heb. Het lijkt me mogelijk dat deze in een batch met dezelfde uurwerken zijn gefabriceerd en dat het referentienummer niet bekend staat in het boek van Richter. Op die van Henk staat trouwens helemaal geen referentienummer, rode vlag!

Een Landeron 532 heeft al vaker op het forum gestaan.

En dan is nu dus de vraag of het een echte Breitling is?
En wat mij ook bezig houd is of deze Henk een betrouwbare verkoper is of dat ik flink in de maling ben genomen?

Gezien ReneJK al lijkt te twijfelen aan zijn reactie te zien vrees ik het ergste…

Wow wow wow, maar ik twijfelde eerder :astonished:

Er komen nu al 2 soortgelijke breitling horloges voorbij icm een landeron 523…dus er lijkt wel een connectie te zijn.
ook Google staat er vol mee…

Het is voor een beetje luchtvaart maatschappij natuurlijk niet zo moeilijk om een paar wijzerplaatjes te laten voorzien van hun logo.

Maar wat mij betreft nog erg onduidelijk…

Echt of niet echt en kunnen jullie dat dan onderbouwen zonder alleen maar je twijfel uit te spreken, zo wordt het wel heel makkelijk

Je hebt er 150 euro voor betaald?

Het probleem is dat het complete net vol staat met neppers en frankens. Dat Google er vol mee staat, wil niets meer zeggen.

Onderbouwen wordt heel lastig, omdat deze “3 hand watches” niet goed zijn gedocumenteerd. Er zijn maar een paar boeken waarvan Richter het meest gebruikt wordt.

Ja 150 euro

gelijk in.

Ik doelde meer op de connectie Landeron Breitling…die is er wel.

Hij zal toch open moeten en haarscherpe foto’s van het uurwerk de balans en achterdeksel.
Is de kroon gesigneerd?

Ik heb al vaker gezien dat info gewoon gekopieerd wordt, zonder nader onderzoek. Wie kan er bewijs leveren dan?

Ik ga hem open laten maken, en dan met goede foto’s terugkomen.
Dank!

Normaal gesproken lukt het me wel met een mesje maar nu dus niet, goede raad?