Breitling only topic!

Deze bood, op de laatste 2 horloges die ik te koop had, zijn schilderijen te ruil aan.

Mijn antwoord : verkoop ze en doe een fatsoenlijk bod !!!
:grin:

6 likes

Crosspost

11 likes

Sinds de aanschaf bijna niet van de pols te krijgen. Prachtig horloge maar ben nog niet overtuigd van de maat. Had een mm of twee groter mogen zijn wat mij betreft en dan met name de lug2lug maat. Aan de foto’s is het overigens niet te zien, dan lijkt het perfect imo. Maar als ik zelf naar mijn pols kijk dan vindt ik hem toch wat klein lijken. Grappig hoe een foto kan vertekenen. :grinning:
Hoe dan ook is hij samen met de Black Bay het pronkstuk van mijn collectie.


15 likes

Mooi hoor, zeker een pronkstuk.

1 like

Mijn pronkstuk, terug van weggeweest en eindelijk weer om de pols

15 likes

mijn Breitling neefje is ook binnen. 1979 NOS

Maar de chronomat blijft ondanks welke aanschaf dan ook mijn favo en HET pronkstuk voor mij.

1 like

Staat perfect man.

Horloge trend wordt weer kleiner, went snel zat👍

2 likes

@ThaWatcher
Hier mijn Superocean 42mm

En hier mijn Colt 44mm

12 likes

Zó op de foto’s staan ze allebei prima, maar als je zelf op je pols kijkt welke past dan beter volgens jou? Overigens twee toppers hoor! :+1:

1 like

Thanks! Heb de band wat strakker afgesteld zodat ie minder over de pols schuift en bevalt prima zo.

1 like

Dat was idd ook mijn grootste issue. De maat. Hij valt idd klein.

1 like

Maar hij is zo mooiiiiii! Die wijzerplaat. :heart_eyes:

1 like

Sinds vandaag, my first Breitling!

Gr. Marc

26 likes

Heel mooi! Geniet er van.

1 like

100% met je eens. De dial is geweldig mooi!

2 likes

Dat is nou juist weer zo’n luxe probleem.
Ik was zo blij als een kind met die SO en ook had ik het gevoel dat ie wat kleiner uitviel.
Maar ik had dus nog nooit een 44mm uitgeprobeerd en heb me er dan gewoon bij neergelegd.
Ook omdat mn andere horloges zoals de Seiko Sarx en Sportura rond de 40mm zijn.
Maar toen ik dus ging informeren voor die Colt bij een juwelier wilde ik wel die 44mm passen en die bleek toch niet te groot te zijn, ik dacht altijd dat die veel te groot zou zijn maar de afstand van boven naar onder is slechts 3mm groter dan die SO42 en daardoor valt het reuze mee.
Dan begin je natuurlijk te twijfelen, wil ik een 44 of blijf ik voor de zekerheid bij de 42mm?
Nu sinds ik die 44mm heb en ik dan eens mn Seiko of SO draag vallen die dus kleiner uit qua gevoel en grijp ik telkens naar de Colt 44.
Qua gevoel zitten beide afmetingen goed, qua uiterlijk valt misschien een 42mm net ietsje beter omdat ik met mn 17,5cm polsomtrek daar misschien net tussen zit.
Hetzelfde heb ik soms met overhemden L of XL :grinning:

Je moet nu zeker niet denken dat die van jou te klein is hoor, dat dus zeker niet, staat je goed maar misschien kan een 44 ook goed voor jou maar misschien ook niet.

@Marc proficiat met deze mooie Aerospace, ik heb die ook altijd mooi gevonden.
Een Evo op rubber zou ik wel eens willen passen :wink:

4 likes

Sexy!

2 likes

Idd wat je zegt. Alleen met mijn polsomtrek van 18,5 - 19 voelde het niet goed. Ging me er aan storen. Nu kijk ik rustig naar een 44mm Colt met blauwe dial. Kom er tzt wel een tegen.

1 like

Nee hoor vind hem alleen in vergelijking met bv mijn BB kleiner dragen. Maar te klein zeker niet. Denk dat ik er wel aan kan wennen, als ie te klein was zat ie nu al op het blauwe gedeelte hier. :joy:

2 likes

Gefeliciteerd met je NA, welkom bij de club Marc.

2 likes