Breitling Superocean II 42 versus Breitling Superocean Heritage II 42

Voor mij de Superocean II
Vind ik toch meer eh… Breitling dan de heritage.
Meer tool ook, ik hou niet van ‘dressy’ duikers :wink:

1 like

Oh jammer, ik hoopte inbreng te beiden waar je wat aan kon hebben :disappointed_relieved:

2 likes

Inbreng wordt uiteraard zeer gewaardeerd. Maar uiteindelijk maak ik de keuze week of niet zelf :wink:

Dan kun je die rolex net zo goed weer verkopen

2 likes

Dat lijkt me gezond

1 like

Ondanks dat de caseback van de Rolex simplistisch is is hij wel zeer hoogwaardig afgewerkt.

1 like

Waar zie je dat aan, als ik vragen mag?

3 likes

Ubergeil zo’n rolex caseback! strak, minimalistisch en kaal (sorry)…
Zo stom dat Breitling er werk van maakt om er een verhaaltje op te zetten…

1 like

Dat zie je aan het kroontje als je het horloge weer omdraait, sjonge jonge amateur

3 likes

Ik begrijp je evt switch niet zo goed
Je was niet zo enthousiast over de verandering in koers van Breitling

Maar misschien heb ik het mis

Super strak. Geborsteld en gepolijste delen.

Klopt dat ben ik nog steeds niet. Ben alleen onverwachts ineens erg gecharmeerd van de Superocean Heritage II 42. Dat kan toch?

1 like

Uiteraard

Ben nog steeds geen fan van de goedkoop ogende glad gepolijste casebacks. Ben nog steeds geen fan van het nieuwe logo zonder wings. Maar de Superocean Heritage II 42 doet toch wat met me. Misschien scheelt het dat het een van de weinige Breitlings is die ondanks logo zonder wings en de simpele caseback juist nagenoeg onveranderd is tov het oorspronkelijke model. Daarmee wekt het waarschijnlijk wel sympathie en waardering bij mij op.

1 like

Vanmiddag op Schiphol even naar deze badboy kijken.

Wie heeft er ervaring met Breitling op Schiphol kopen? Zijn de prijzen daar ondanks dat ze circa 20% lager zijn vanwege tax/duty free nog onderhandelbaar?

2 likes

Ik ook!

Details, details…

Nu komen wij tot de kern. In mijn optiek gaat het erom dat jij je moet kunnen identificeren met de uitstraling van een horloge. Wie ben jij en waar houd jij van? Dat is de vraag. Specifieke afwerking (wings, caseback, e.d.) is vervolgens leuk, maar zou een keuze niet in de eerste plaats moeten beïnvloeden.

1 like

Veel plezier, man!

1 like

Het zijn echt twee totaal verschillende horloges. De een echt toolwatch en de ander klassiek. Van deze twee zou ik de Heritage kiezen.

1 like

@Chlorophyl bedoelt dus hier de Breitling Erfgoed.:nerd_face: , ook mijn keuze.

1 like

check even chrono… B met of zonder… altijd minimaal min 20 kopen (en het kan nog lager…), anders blijf je er erg lang mee zitten. Denk aan je eigen verkoopervaring…

vragen kan altijd, ze lachen je hoogstens uit! succes!

2 likes