Brushen Center Links GMTII

Enkele maanden terug mijn Rolex Submariner 114060 ingeruild voor een GMT II omdat ik, zoals ik eerder hier deelde onder andere de datum functie miste; Rolex Only IV

Bij het passen twijfelde ik aan de polished center links van de GMT, ik dacht dat dat wel zou wennen (wat ik ook in de vorige post schreef)

Echter na een paar weken begon ik me af te vragen of brushed center links niet mooier zou zijn op dit horloge. Na mijn post op dit forum over het brushen van de center links wat tips en tricks gekregen, zie post: Brushen center links Rolex GMT

Een extra band kopen was moeilijk en kostbaar, een Submariner Date er bij kopen/inruilen kon maar ik vindt de GMT II mooier (en als ik er iets bij koop dan is het een Datejust)
Een van de tips was om dit te laten uitvoeren bij Horlogepolijsten.nl. Na contact met Dik bleek dat het proces eventueel ook weer omkeerbaar is, mocht ik spijt krijgen of het horloge wil inruilen/verkopen (wat ik niet van plan ben) kan hij dus weer polished worden.
De kosten a 67 euro was ook niet de belemmerende factor om het te proberen.

Vandaar dat ik afgelopen vrijdag naar Horlogepolijsten.nl ben gegaan en heeft Dik de center links ge-brushed.

Hieronder het resultaat, ik ben er blij mee. Het maakt het horloge iets “ rustiger” en minder “bling” wat voor mij beter bij de uitstraling van het horloge past.

32 likes

Heb je alleen de band naar hem toe gebracht?

Nee, ik heb het horloge afgegeven en ben blijven wachten bij de plaatselijke vd Valk. Na ongeveer 2,5 uur weer opgehaald.

1 like

Heeft ie de lugs ook meegenomen?

Hmm, denk je dat hij ook de lugs erbij heeft gepakt om alles te laten matchen?

Edit: @Forrestx zag hetzelfde als ik. Ik ben hier geen fan van. Alleen de band prima, maar van die kast had hij wat ik betreft af mogen blijven.

2 likes

Kast is niets mee gedaan alleen de band.

1 like

Nee alleen de band.

Ik denk van niet, maar ik kan het ook mis hebben.

Als jij het met zekerheid weet heeft hij het goed gedaan.

2 likes

@HanDavinci waarom dacht jij dat de lugs meegenomen waren?

Band zo staat goed hoewel ik de PCL helemaal niet verkeerd vind


Omdat die brush wel heel erg gelijk is met de PCL’s. Maar zoals ik al zei, ik kan het mis hebben en dan heeft Dik het erg goed gedaan.

2 likes

Heb je een foto van de sluiting aub?

5 likes

Het is zeer netjes gedaan , maar de kast is 99% zeker mee gebrushed , de originele brush is perfect rechtlijnig
 iets wat alleen met de juiste tooling en machines mogelijk is.

Nogmaals , erg netjes gedaan.

3 likes

:thinking::thinking:

Weet niet hoor.
Ja het is nu al gebeurd
 dus niks meer aan te doen.
Maar om nu te zeggen dat het niet te zien is
 ?

5 likes

Ik snap je beweegreden wel. Vond die pcl’s de eerste dagen ook wel “aanwezig”. Nu vind ik juist dat ze t horloge wat anders laten zijn dan veel andere. Ben er aan gewend geraakt en wel blij mee eigenlijk😃

6 likes

Veel mooier. Heb de gepolijsde centerlinks nooit begrepen.

1 like

Het staat zo een stuk mooier. Dat glimmende moet je van houden.
Wel jammer dat ze de kast mee hebben genomen en de originele finish nu weg is. Een van de kleine details wat de kwaliteit van een Rolex toont.

2 likes

Hier nog zo’n iemand met “voortschrijdend inzicht”. Ik heb ook zo m’n bedenkingen gehad bij de PCL’s maar als ik er nu naar kijk denk ik: mooi!

4 likes

Ik denk dat meeste mensen die de banden met pcl’s niet mooi vinden, ze zelf niet gedragen hebben.

5 likes

Ligt er aan welke band. Bij een BOR of jubilee staat het prima. Een oyster niet echt, ligt dan ook aan het horloge.

1 like