Cartier: herstellen of afvoeren?

Dat is niet zo ingewikkeld. Gewoon opknappen. :+1:

1 like

“Swiss” klopt wel hoor.
Echtheid lijkt mij geen twijfel in dit geval en is ook geen issue of vraag in dit topic.

7 likes

25 jaar oud, fake lijkt me ook daarom onwaarschijnlijk.

Altijd restaureren gezien de geschiedenis en de waarde van deze mooie oude Cartier!

2 likes

Herstellen.

Ik had er goed geld voor over om een horloge te hebben wat ik van pa had gekregen. Da’s eigenlijk niet in geld uit te drukken.

Al was het het HEMA horloge wat ik ooit kreeg. Maar dit is een Cartier Tank, wat sowieso een klassieker is.

Driewerf herstellen dus.

12 likes

Oprecht bedankt voor al jullie reactie’s en adviezen. Ik ben meer dan gemotiveerd geraakt om haar horloge te laten herstellen. Het gebruik van gouddoek is een mooie bruikbare tip voor onderhoud na restauratie waarvoor dank.

Nu een selectie maken van een goede hersteller kan ik gelijk de echtheid laten controleren. Dit is van ondergeschikt belang maar toch aardig om te weten. Ik laat zonder meer weten wat de bevindingen zijn en natuurlijk een foto met het eindresultaat.

Nogmaals enorm bedank voor jullie snelle en bruikbare input.

7 likes

Ik voel een samenwerking aan komen :

Ik plaatste dit 20 minuutjes geleden :smile:

2 likes

Beste Frans, bedankt voor uw reactie en ik denk dat onze vraag op hetzelfde vlak ligt. Klokje moeten even een onderhoudsbeurt hebben en daarna opnieuw worden verguld. Ik zal de reactie op uw topic in de gaten houden of deze ook voor mij van toepassing zouden kunnen zijn ).

1 like

Nico Rijsman heeft mijn Santos gedaan en voor vergulden en/ of coaten had die ook een adresje zei die tussendoor.

1 like

Ik zou hem laten opknappen, gezien het emotionele waarde heeft voor haar.

1 like

Vergulden is niet nodig.

De oplossing die @wen84 schrijft is de juiste en dat zou samen met een revisie van het uurwerk uitgevoerd kunnen worden. en het horloge is verder origineel.

3 likes

Als een Tank Must kast doorgesleten is dan is dat op de hoeken en niet op de lange zijde.

2 likes

Helemaal mee eens !!!

Swiss voor, Swiss Made achterop is correct. Evenals de lap tekst. Zeker op laten knappen, wel verre van Richemont wegblijven. Het exemplaar van mijn echtgenote is ook onlangs opnieuw verguld. Kan nooit de wereld kosten want de AD deed het gratis bij de aankoop van een horloge voor mij :wink:

5 likes

Wij hebben hetzelfde type horloge al 2x laten vergulden. Kosten iets van euro 350 afhankelijk van de laagdikte. Als er diepe krassen zijn, wordt het lastig. Niet naar S&C gaan.

2 likes

Aangezien het een horloge is met emotionele waarde, zou ik het met haar er over hebben voor je het horloge onherstelbaar laat aanpassen.

Het biertje om hem goed te laten lopen snap ik, maar het vergulden/verzilveren… misschien heeft zij hem emotioneel liever zoals het nu is.

1 like

Dat is inderdaad de afweging …

Zoals hij nu er uit ziet is ook wel mooi met die verkleuringen. Misschien dat het in het eggie wel tegenvalt maar op de foto zeker niet verkeerd, misschien is schoonmaken al voldoende.

1 like

Ze draagt hem niet meer om de verkleuring. Ik zou hem zeker weer netjes laten maken zodat het horloge vor haar ook echt draagbaar wordt.

3 likes

Maak er een witgouden van , succes verzekerd :wink:

1 like

100% echt, opnieuw vergulden kan voor onder de 100 euro en dat is zeker weten de moeite waard.

1 like