Servicebeurt en/of polijsten Cartier Santos ?

Afgelopen zaterdag had ik hier een vol huis, en een gesprek met een vriendin over deze Cartier :


(mijn pols, niet mijn horloge. En met een slok op, dus niet mekkeren over de kwaliteit van de foto :beer: )
Uit 2008, tijd voor een beurtje, en de krassen mogen ook wel behandeld worden. Dus de dame was naar Cartier in de PC gegaan, waar ze uiteraard de hoofdprijs vroegen.
Na een rondje Google zag ik (als mijn rondje tenminste goed is afgemaakt) dat er gewoon een ETA 2892 in ligt, en nou niet heel ingewikkeld in elkaar zit.
Nou heb ik zelf totaal geen sjoege van Cartier of polijsten. Of beter gezegd : ondanks dat ik bijna élk topic hier lees, heb ik sowieso amper verstand van het technische gedeelte :smirk: Alle informatie gaat het ene oog in, en binnen een kwart seconde via mijn oor weer naar buiten. Open een motorklep van een auto, ga enthousiast doen over kleppen en cilinders, en mijn aandacht is weg :crazy_face: Concentratie nul, alle dagen heel druk, en ook gewoon totáál niet interessant voor mij.

Dus nu komen de vragen: welke horlogemaker zou je dit horloge (wat dus NIET van jou is - en dat weegt bij mij vrij zwaar-) toe vertrouwen? En wat te doen met de krassen?

Het liefst regio Amsterdam, maar een uurtje rijden is nou ook niet echt een probleem. Geïnteresseerden mogen mij een pb sturen.

Alvast bedankt :+1:

4 likes

PC Hoofd(prijs)?

:wink:

6 likes

:raised_hands:t4:

2 likes

tnx, daar ben ik ooit eens geweest ja :thinking:

1 like

Heerlijk dit, lekker nuchter en eerlijk :joy:

Ga wel naar een goede polijster voor de krassen en het uurwerk zelf kan elke horlogemaker servicen

Misschien wesselink en vreker bij alkmaar?

1 like

Wesselink en Vreeker ja

2 likes

Tsja gevalletje van oorzaak gevolg…:stuck_out_tongue:

Overigens kan ook ik Wesselink & Vreeker aanbevelen :wink:

1 like

Niet naast de deur maar Hub Hannemann http://www.blanche-watches.nl @Hub_Hannemann heeft volgens mij behoorlijk wat ervaring met Cartier en een redelijke voorraad onderdelen als ik me niet vergis. Daarnaast is het een vakman pur sang (eigen ervaring).

1 like

Zet mij op een onbewoond eiland met een kapmes, en ik bouw (denk én hoop ik) een villa van twee verdiepingen mét toilet en stromend water.
Maar ga mij nou niet uitleggen hoe de ketel hier boven op zolder werkt :smile:

3 likes

Wat noem je de hoofdprijs? De advies winkelverkoop zou € 475,- mogen zijn. Dit is inclusief pakkingen en polijsten.
De pakkingen heeft waarschijnlijk geen horlogemaker zelf liggen, zijn speciale!

Dus revisie zonder pakkingen vervangen zou ik zeker niet aanraden bij een horloge van 11 jaar oud.

3 likes

Vorig jaar mijn Santos laten doen, mijn horlogemaker kon aan de goede pakkingen komen.

Dus zal wessel en vreeker er ook wel aan kunnen komen denk ik.

Polijsten voorzichtig mee zijn, Je krassen zijn best diep, je wilt niet te veel van de oorspronkelijke vorm veranderen door te zwaar polijsten.